ده های لیگ برتر ایران؛ از واویلا تا شریفی

همواره شماره 10 در فوتبال از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و اکثرا بازیکنان مطرحی نیز این شماره را بر تن کرده اند.

به گزارش “ورزش سه”، شماره 10 در فوتبال از آن دسته شماره های جذابی است که همیشه مورد توجه هواداران و اهالی فوتبال بوده و مشتریان زیادی نیز بین بازیکنان دارد. از همین رو و به دلیل اینکه اکثرا این شماره بر تن بازیکنان مطرح تیم هاست، نگاهی به شماره 10 های این فصل لیگ برتر فوتبال کشورمان انداخته ایم.

استقلال تهران (روح الله باقری)

مهاجم فصل قبل خونه به خونه بابل که اولین سال حضور خود در ترکیب آبی ها را تجربه می کند، مرد شماره 10 این فصل تیم شفر است. نکته بارز بازی باقری، توپ گیری های سریع و در پشت محوطه جریمه حریف است که باعث می شود بتواند بازیکنان تهاجمی استقلال را صاحب توپ کند. اگرچه او در دو بازی اخیر استقلال مقابل فولاد و السد نیمکت نشین بوده، اما از جمله بازیکنان تاثیرگذار این فصل استقلال است که روی 4 گل از 5 گل تیمش تاثیر مستقیم داشته و می توان گفت این بازیکن 28 ساله تا بدینجا بین شماره 10 های این فصل لیگ برتر، عملکرد مطلوبی از خود ارایه کرده است.

پرسپولیس (مهدی شریفی)

برای رونمایی از مرد شماره 10 سرخ ها در این فصل حداقل باید تا نیم فصل صبر کنیم! مهدی شریفی را می توان تنها خرید ابتدای فصل پرسپولیس نامید که باتوجه به محرومیت سرخپوشان نیم فصل اول را در تیم دیگری پشت سر نمی‌گذارد و با هم تیمی هایش تمرین می کند تا نیم فصل دوم لیگ برتر فرا رسد. خرید جدید قرمزها که شماره 10 این تیم در فصل جاری خواهد بود، سابقه بازی در سپاهان و تراکتورسازی را در کارنامه دارد اما این اولین باری خواهد بود که شماره 10 تیمی را برتن می کند و پرسپولیسی ها امیدوارند بازیکن اصفهانی میراث دار خوبی برای شماره 10 این تیم باشد و جا پای بزرگانی چون همایون بهزادی و علی دایی بگذارد که با پوشیدن همین شماره خاطرات خوبی را برای هواداران این تیم ساخته بودند.

تراکتورسازی (احسان پهلوان)

شماره 10 این فصل تراکتوری ها برخلاف فصل قبل تا بدینجای کار لیگ برایش خوب پیش نرفته است. بازیکن سابق ذوب آهن که نیم فصل لیگ قبل با جنجال های زیادی به عضویت تراکتورسازی درآمد، تا بدینجا زیاد مورد اقبال جان توشاک قرار نگرفته و اکثر دقایق بازی را از روی نیمکت شاهد بازی تیمش بوده است. با این حال پهلوان سال قبل آن قدر خوب کار کرد که در کهکشانی ترین تراکتور لیگ برتر صاحب شماره 10 باشد و البته هنوز فرصت زیادی برای اثبات خودش به سرمربی نامدار تی تی ها دارد.

سپاهان (مهرداد محمدی)

همچون فصل گذشته این فصل هم شماره 10 طلایی پوشان برتن مهرداد محمدی است. مهرداد هم تا بدینجا با به ثمر رساندن 2 گل مقابل سپیدرود و ذوب آهن، عملکرد خوبی به عنوان مرد شماره 10 تیمش داشته و از جمله مردان موفق تیم امیر قلعه نویی به شمار می رود.

پدیده خراسان (محمدرضا خلعتبری)

خلعتبری 35 ساله شماره 10 تیم صدرنشین لیگ برتر است. او در هر 6 مسابقه تیمش از ابتدا وارد میدان شده و عملکرد قابل قبولی نیز به نمایش گذاشته است. شماره 10 باتجربه تیم گل محمدی موفق به ثمر رساندن یک گل هم تا بدینجا برای تیمش شده است.

سایپا (رحیم زهیوی)

رحیم زهیوی از جمله خریدهای این فصل تیم علی دایی بود که البته خیلی زود هم از این تیم جدا شد. دایی که شماره 10 تیمش را این فصل به این بازیکن اهوازی سپرده بود، در نهایت عملکرد وی در چند بازی ابتدایی لیگ برتر را راضی کننده ندید تا با فسخ قرارداد زهیوی با باشگاه تهرانی، پیراهن شماره 10 این تیم نیز خالی بماند.

پیکان (مهدی مومنی)

مهدی مومنی 33 ساله شماره 10 این فصل تیم مجید جلالی است. وی که سابقه بازی در استقلال تهران، استقلال خوزستان، فولاد، صبا و نفت تهران را در کارنامه دارد در دومین فصل حضورش در جمع خودروسازان شماره 10 این تیم را بر تن می کند.

پارس جنوبی (ابراهیم صالحی)

بازیکن بوشهری جمی ها با اینکه درابتدای فصل با سپاهان قرارداد امضا کرد اما خیلی زود دوباره به جم برگشت تا در دومین سال حضورش در این تیم، صاحب شماره 10 این تیم نیز باشد. صالحی تا بدینجا 2 گل برای تیمش به ثمر رسانده و مهره تاثیرگذاری برای تیم مهدی تارتار بوده است.

ذوب آهن (محسن مسلمان)

مهندس سابق سرخ های پایتخت پس از جدایی از این تیم دوباره راه اصفهان را درپیش گرفت تا شماره 10 این فصل تیم امید نمازی باشد. مسلمان که در دو بازی آخر ذوبی ها به دلیل مصدومیت حضور نداشته، امیدوار است بتواند آمار فوق العاده فصل قبلش در پرسپولیس را این بار در تیم اصفهانی تکرار کند تا ارزش های خود به عنوان شماره 10 تیمش را بیش از پیش اثبات کند.

فولاد (عبدالله کرمی)

با اینکه تقریبا خارج از عرف است که مدافعی شماره 10 را برتن کند اما کرمی سال هاست که این شیوه منحصر به فرد خود را دارد. البته نام این مدافع 36 ساله دزفولی که مسن ترین شماره 10 لیگ برتر نیز محسوب می شود را می توانیم جزو بدشانس ترین شماره 10 های این فصل لیگ برتر نیز قرار دهیم چرا که امکان دارد باتوجه به مصدومیتی که به سراغش آمده، فصل را از دست دهد و حتی صحبت هایی نیز راجب احتمال خروج نام وی از لیست فولاد به همین دلیل شنیده شده است.

استقلال خوزستان (ایوب کلانتری)

تیم داریوش یزدی که با تیمی جوان و اکثرا ناشناخته پا به مسابقات لیگ برتر گذاشته، شماره 10 خود را به ایوب کلانتری هافبک 28 ساله شیرازی سپرده است. کلانتری که سابقه بازی در تیم هایی همچون تراکتورسازی، گسترش فولاد و سایپا را در کارنامه دارد، به عنوان بازیکنی باتجربه در طول فصل می تواند عصای دست یزدی در تیم خوزستانی باشد.

صنعت نفت (طالب ریکانی)

ریکانی نیز از جمله بازیکنانی است که پس از قهرمانی با استقلال خوزستان، توانست نامی برای خود در فوتبال ایران دست و پا کند. این بازیکن خوزستانی که محصول تیم های پایه صنعت نفت است نیم فصل دوم لیگ هفدهم به جمع آبادانی ها بازگشت و این فصل مرد شماره 10 برزیلی هاست.

نساجی (محمدصادق بارانی)

بارانی هم همچون زهیوی دیگر شماره 10 ای است که از تیم خود جدا شده. کاپیتان سابق پیکان پس از چندهفته حضور در تیم قائم شهری از این تیم جدا شد و با قراردادی سه ساله به تیم علی دایی پیوست تا شماره 10 تیم محبوب مازندران خالی بماند.

ماشین سازی (رضا خالقی فر)

مهاجم سابق پرسپولیس از جمله مهره های تاثیرگذار تیم دوم تبریز است که شماره 10 این تیم را نیز برتن می کند. خالقی فر که تا بدینجا یک گل نیز به ثمر رسانده، امیدوار است همراه تیمش روزهای خوبی را با مهاجری، سرمربی جدید سبزها تجربه کند.

نفت مسجدسلیمان (میلاد میداودی)

بازیکن مسجدسلیمانی سابق استقلال این فصل با تیم زادگاهش به لیگ برتر بازگشته است. میداودی به دلیل مصدومیت چند هفته ای هست که نتوانسته در ترکیب تیمش حضور داشته باشد و باید ببینیم در بازی های آتی شاهد حضور وی در ترکیب نفت خواهیم بود یا خیر

سپیدرود (محمد نزهتی)

از شماره 10 بومی و باتجربه تیم سپیدرود به جز یک کارت زرد مقابل سپاهان تا به حال چیزی ندیده ایم. البته شرایط سپیدرودی ها در هفته های ابتدایی بسیار عجیب و غریب دنبال شده و حالا پس از تغییر کادرفنی، باید ببینیم در هفته های آتی عملکرد شماره 10 سرخ های شهر رشت زیر نظر علی کریمی چگونه خواهد بود

حامد حاجی محمدی

www.varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.