ایران – عربستان؛ تنها معادله ای که حل نشد

حسرت پرسپولیس به استقلال و تراکتور رسید؛
ایران – عربستان؛ تنها معادله ای که حل نشد
کنفدراسیون فوتبال آسیا رای نهایی خود را در خصوص میزبانی کشورهای امارات، عربستان و قطر اعلام کرد.

به گزارش “ورزش سه”، امروز کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه‌ای به صورت رسمی اعلام کرد که تیم های عربستانی و اماراتی باید در زمین تیم های قطری به میدان بروند و همچنین قطری‌ها نیز در کشورهای عربستان و امارات حضور خواهند یافت این رای پس از آنکه کمیته ۱۸ نفره برای رسیدگی به مشکلات این سه کشور تشکیل شده بود صادر شد.

پس از صدور این رای و با توجه به برخی شایعاتی که در روزهای اخیر به وجود آمده بود این گمان می رفت که مشکل عربستان و امارات با تیم های ایرانی نیز حل شده و رای کنفدراسیون فوتبال آسیا نمایندگان ایران را نیز شامل می شود اما در این نامه هیچ اسمی از کشور ایران برده نشده و فقط حکم برای تیم های قطری صادر شده است.

اگرچه برخی صفحات عربستانی و اماراتی به اشتباه این نامه را در ارتباط با کل کشورهای آسیا از جمله ایران قلمداد کرده بودند، اما رسانه‌های این کشورها نیز در حال حاضر خبر درست را منتشر می کنند و این حکم را تنها متعلق به قطری ها می دانند.
این مشکل با حکم صادر شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در حالی حل شد که قطر مشکلات زیادی با عربستان و امارات داشت تا در جام خلیج فارس هم شایعات مبنی بر کناره گیری عربستان به دلیل یک حرکت کوچک از سوی قطری‌ها شنیده می‌شد که این اتفاق البته نیافتاد. چند روز پیش هم ترکی آل الشیخ اعلام کرد که تیم های عربستانی به قطر سفر خواهند کرد و مشکلی آن‌ها را در این کشور تهدید نمی‌کند.

اماراتی‌ها اما نسبت به این موضوع واکنش خوبی نداشتند و در حال حاضر نیز یک جلسه فوق العاده در فدراسیون این کشور تشکیل شده تا شرایط را برای اعتراض احتمالی به دادگاه ارزیابی کنند. هرچند بعید به نظر می‌رسد تهدید های قبلی آنها از جمله کناره‌گیری از رقابت‌های آسیایی در نهایت عملی شود چرا که عربستان که به نوعی پیشروی این اتفاقات بود در روزهای اخیر به شکل جالب توجهی از موضع خود کوتاه آمده و پذیرفته که در کشور قطر بازی کند.

حالا تنها مشکلی که در آسیا و بین کشورها حل نشده، معضل اختلاف ایران و عربستان است. پس از کش و قوس های فراوان و برگزاری جلسات مختلف، وضعیت نمایندگان ایران در رقابتهای آسیایی هیچ تغییری نسبت به سال قبل ندارد و مانند تمام اتفاقاتی که در سال ۲۰۱۷ افتاد، تیم های ایرانی و عربستانی در سال ۲۰۱۸ نیز در زمین ثالث به مصاف یکدیگر خواهند رفت و البته مشکلی از بابت حضور اماراتی‌ها در ایران و بالعکس وجود نخواهد داشت.
http://www.varzesh3.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.