ستاره های جام جهانی به کمک استقلال می آیند

مدیران استقلال همچنان درگیر مشکلاتی اند که نابسامانی های قبلی برای این باشگاه ایجاد کرده اند.

به گزارش ورزش سه،آخرین حکم دادگاه عالی ورزش(در موضوع ایران) که قبلا صادر شده بود حالا در وب سایت دادگاه عالی ورزش بارگذاری شده است. حکمی دال بر جریمه استقلال که به مبلغی که باتوجه به کارآیی این بازیکن کاملا نامنصفانه است.

استقلال در لیگ پانزدهم با پروپئیچ قراردادی به مبلغ 310 هزار دلار برای یک فصل امضا کرده بود و این بازیکن در پایان فصل در فهرست مازاد قرار گرفت که این مساله باعث شکایت او به فیفا شد. در نتیجه این شکایت غیر حقوق باقی مانده (110 هزار دلار) پروپئیچ 255 هزار دلار هم غرامت دریافت می کند. بنابراین در مجموع استقلال باید 364 هزار دلار به بازیکنی بدهد که در فصل بعد و بعد از جدایی از استقلال قراردادی به مبلغ 50 هزار یورو با یک باشگاه آلبانیایی امضا کرده است.رای اولیه پرونده پروپیچ در فوریه 2017 صادر شده و دادگاه عالی ورزش در تجدید نظر آن را تایید کرد. این قرارداد در دوران بهرام افشارزاده امضا شده و به این سرانجام رسیده در حالی که بنابر ادعای افراد مطلع پرو با 30 هزار دلار حاضر به فسخ قرارداد بوده است.

5 ستاره ای که استقلال را در رفع و رجوع مشکلات مالی یاری خواهند کرد. 4 بازیکن استقلال در جام جهانی و اللهیار صیادمنش استعدادی که قرار است به یک تیم خارجی فروخته شود.

جالب اینجاست که به دلیل قرارداد 50 هزار یورویی پرو با باشگاهی که پس از استقلال به آن ملحق شده، مبلغ قرارداد قبلی این بازیکن مورد ظن فیفا قرار گرفته بوده و همین مسئله باعث ادامه تحقیقات و تعویق در صدور رای نهایی شده . استقلال خسارت این بازیکن را از طریق فیفا و درآمد جام جهانی پرداخت خواهد کرد.به جز پرو، سرور جپاروف (90 هزاردلار) و بویان نیز از استقلال شکایت کرده اند که این دو پرونده هم از مشکلات آتی استقلال خواهد بود. هردوی این بازیکنان باید در زمان مدیریت قبلی با تسویه حساب از ایران می رفته اند که در این موضوع غفلت شده است. در عین حال موضوع قرارداد وینفردشفر هم میراثی ایست که حالا روی دست مدیران این تیم باقی مانده و باعث لطمه شدید به نحوه باشگاهداری و پرداختها و جلب رضایت بازیکنان و برنامه ریزی برای آینده است. البته درآمد 840 هزاردلاری استقلال از جام جهانی این خسارت ها را پوشش می دهد و البته سعی استقلال به این است که با ترنسفرهای آتی خسارت قرارداد شفر را نیز جبران کند.

قبلا این اتفاق با جزییات کاملا مشابه در باشگاه استقلال در دوره مدیریت علی فتح الله زاده و در پرونده گوران لاوره تکرار شده است. مواردی از این دست در باشگاه پرسپولیس رخ داده است که مهمترین آن پرونده معروف مانوئل ژوزه است که با غرامت چند میلیاردی به اتمام رسید.

عدم توجه مدیران فوتبال ایران به قرارداد و امضا، مشکلی قدیمی است که همواره مسائلی را برای باشگاه های فوتبال ایران ایجاد کرده است.البته مدیران استقلال درپایان همکاری با دو بازیکن خارجی دیگرش (گرو و نویمایر) با آنها توافق کرد که این مسئله تقریبا در ایران بی سابقه است.اینکه استقلال پرونده مالی خارجی ها را دقیقا کی می بندد هنوز مشخص نیست اما سعی باشگاه به این است که در قراردادهای امسال جوانب اقتصادی و احتیاطی تا نهایت امکان رعایت شود تا این میراث شوم برای آیندگان باقی نماند.

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.