لیورپول، در به در به دنبال صلاحِ پارسال

محمد صلاح، ستاره مصری لیورپول در هفت بازی اخیر این تیم موفق به گلزنی نشده و باعث شده خیلی‌ها این سوال را مطرح کنند که چه اتفاقی برای صلاح افتاده و او چرا با فصل گذشته این قدر تفاوت دارد؟

به گزارش “ورزش سه”، شاید اگر هر فوتبالیست دیگری تا قبل از ماه مارس موفق به زدن 20 گل و دادن 8 پاس گل شده بود، آن هم فوتبالیستی که پستش مهاجم نوک کامل نیست، چنین فصلی به عنوان یکی از بهترین فصل‌های دوران فوتبالی‌اش قلمداد می‌شد. اما این در مورد محمد صلاح صادق نیست و علت اصلی به درخشش بی‌نظیر او در فصل گذشته برمی‌گردد.

صلاح در فصل جاری هر جا قدم گذاشته با چند مدافع حریف روبرو شده که لحظه‌ای از او جدا نشده و رهایش نمی‌کردند. ستاره مصری لیورپول امسال مجبور بود خود را با این شرایط جدید تطبیق دهد ولی به نظر می‌رسد به خصوص در هفته‌های اخیر در این راه ناکام بوده است.

صلاح بعد از درخشش خارق‌العاده در سال 2018، در سال 2019 با افتی قابل توجه مواجه بوده است. درحالیکه لیورپول همچنان در کورس قهرمانی قرار دارد آخرین گل صلاح در اوایل ماه فوریه به ثمر رسیده، آنهم در مقابل بورنموثی که همیشه در مقابل شاگردان یورگن کلوپ پذیرای گلهای متعدد بوده است.

البته صلاح و کلوپ در ملأعام مدعی‌اند که از این بابت نگران نیستند. یورگن کلوپ بعد از آخرین بازی تیمش مقابل فولام گفت که ستاره مصری تیمش بدشانسی می‌آورد و از دید او دچار افت نشده است. صلاح در بازی مقابل فولام 5 شوت به سمت دروازه این تیم شلیک کرد اما تنها موقعیت گلزنی واقعی صلاح در این بازی در اواخر بازی و زمانی بدست آمد که او از سمت چپ محوطه جریمه، دروازه فولام را تهدید کرد.

با بررسی نقشه شوتهای صلاح در ماه مارس مشخص می‌شود که او از سمت چپ محوطه جریمه عملا هیچ حمله‌ای به سمت دروازه حریفان نداشته. یعنی درست همان فضایی که او در فصل گذشته و حتی در نیمه اول فصل جاری بارها و بارها از آنجا دروازه حریفان لیورپول را باز کرده بود.

آبی=کل شوتها، زرد=گل ها

به ترتیب از سمت چپ: فصل 2018-219، سال 2019، ماه مارس

حریفان لیورپول همانطور که انتظار می‌رفت در فصل جاری با آگاهی از خطر محمد صلاح برای دروازه‌هایشان برای مهار و کنترل او نقشه‌های مختلفی طراحی کردند. با اینکه شکی نیست که صلاح را به هیچ وجه نمی‌توان پدیده‌ای یک‌فصلی دانست ولی در عین حال باید به او گوشزد کرد که این روزها باید آرامش بیشتری داشته باشد و بدون تلاش برای گل زدن به هر قیمتی، خود را به تاکتیک تیمی لیورپول بسپارد و منتظر استفاده از فرصت‌های واقعی‌ای باشد که در خلال بازی برایش بوجود می‌آید.

صلاح در آخرین بازی خود در آنفیلد در مقابل برنلی پنج شوت به سمت دروازه حریف شلیک کرد که تنها یکی از آنها در چارچوب بود. صلاح در مقابل بایرن مونیخ هم نمایش پرفروغی نداشت اما پاس بیرون پای او برای سادیو مانه که گل دوم لیورپول را به دنبال داشت، بارقه‌ای از نبوغ این ستاره مصری بود. صلاح و کلوپ باید تمهیدی بیندیشند که در جریان برنامه بازی لیورپول فرصت‌های بیشتری نصیب صلاح شود تا او مجبور نباشد برای گلزنی از هر موقعیتی برای شوت کردن به سمت دروازه حریف استفاده کند، بلکه با آرامش به دنبال فرصت‌هایی باشد که بتواند از نبوغش استفاده کرده و آنها را به گل تبدیل کند.

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.