نمی‌خواهند فولاد در آرامش باشد

سید سیروس پورموسوی

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان با بیان اینکه بعضی‌ها اطراف این باشگاه «تاب» می‌خورند و سمپاشی می‌کنند، گفت: شیطنت‌ها بعد از بازی با سایپا شروع شد و از باشگاه انتظار برخورد دارم.
سیدسیروس پورموسوی در گفتگو با خبرنگار مهر، به مشکلاتش در تیم فولاد پرداخت و تاکید کرد عده‌ای که در شرکت فولاد مشغول به کار هستند، برای بازگشت به تیم شیطنت می‌کنند و آرامش را از این تیم گرفته‌اند. پورموسوی با بیان اینکه «پول ندیده» نیست و در استقلال خوزستان آرامش داشته است، جذب حسن بیت سعید از استقلال تهران را منوط به یک شرط دانست.

مشروح گفتگوی پورموسوی را در ذیل می آید:

* خبرگزاری مهر – آیا از شرایط و برنامه هایی که در تعطیلات لیگ داشتید، راضی هستید؟

– سیروس پورموسوی: ابتدا باید یکبار دیگر به مردم کرمانشاه و مناطق زلزله زده تسلیت بگویم. امیدوارم این تسلیت و پیامها، تسلی خاطر بازماندگان این حادثه باشد. تمرینات تیم فولاد بعد از بازی با پدیده سه، چهار روز تعطیل شد و بعد از آن، برنامه های آماده سازی را از سر گرفتیم. چند بازی تدارکاتی در این مدت برگزار کردیم. ان شاءالله از امروز روی آنالیز تیم پارس جنوبی که هفته آینده با آنها بازی داریم، ریز می شویم.

* وضعیت مصدومان فولاد به کجا رسیده است؟

– متاسفانه عبدالله کرمی و یوسف وکیا مصدوم بودند. وقتی لیگ تعطیل می شود، باید به بازیکنان فشار بیاورید و در این شرایط، بازیکنان مصدوم می شوند. کرمی شرایط حساسی دارد و دچار کشیدگی سختی شده است. او روز گذشته هم نرم دوی کرد ولی تمرین کردن برایش سخت است. کرمی از جمله بازیکنان باتعصبی است که اگر بتواند کمک کند، دریغ نمی کند. حامد لک هم که از یکشنبه در تمرینات حضور دارد ولی با ماسک تمرین می کند.

* اگر از هفته های ابتدایی لیگ فاکتور بگیریم، تیم فولاد به تدریج نتایج بهتری کسب کرد. چقدر امیدوارید این روند را ادامه بدهید؟

– خوشبختانه تا پایان نیم فصل با تیم های بالای جدول بازی داریم و این می تواند به جمع کردن امتیازات حساس، به ما کمک کند. ضمن اینکه ما هم در بازی مقابل تیم های مدعی و هم در مسابقات خارج از خانه بهتر کار کرده ایم.

* تیم پارس جنوبی را آنالیز کرده اید؟

– چند بازیکن تیم پارس قبلا شاگرد خودم بوده اند و برای همین، شناخت خوبی از تیمشان دارم. سعی کردیم پارس را به خوبی آنالیز کنیم. در روزهای گذشته، مسائلی را در این ارتباط با بازیکنانم در میان گذاشته ام ولی در روزهای باقیمانده بیشتر روی جزئیات تیم پارس زوم می کنیم.

* باتوجه به نزدیک بودن نیم فصل، آیا تیمتان را تقویت می کنید؟ بحث جذب حسن بیت سعید به کجا رسید؟

  • – بیت سعید با استقلال قرارداد دارد. اگر استقلال تهران او را به عنوان بازیکن مازاد اعلام کند و بدون تیم باشد، قطعا این بازیکن را جذب می کنیم چون جزو سرمایه های فوتبال خوزستان است. من نگاه نمی کنم بیت سعید نیم فصل اول گل زده یا نه؛ همانطور که گفتم به این بازیکنان به چشم سرمایه استان نگاه می کنم. با این حال مذاکره ما با بیت سعید کذب است. باید چهار بازی باقیمانده نیم فصل هم تمام شود. ما دو جای خالی بیشتر نداریم و باید ببینیم در کدام پست بازیکن می خواهیم.
  • * طی هفته های گذشته از ناملایمتی هایی که علیه شما در فولاد وجود داشت، گلایه داشتید. آیا مشکلات کاملا برای شما حل شده است؟

– برای حل ناملایمتی، یک یا دو نفر نمی توانند کاری کنند. باید یک مجموعه در کنار هم باشند تا با حاشیه سازان برخورد شود. باید همه دست به دست یکدیگر بدهند. باتوجه به محدودیت ها و شرایطی که فولاد داشت، دنبال این بودیم که یک تیم بومی و جوان را جمع کنیم و در جدول هم جایگاهی بهتر از سال گذشته به دست بیاوریم. ما الان به این شرایط رسیده ایم. ۷۰ تا ۸۰ درصد تیم ما بومی و جوان است. در واقع تیممان اقتصادی بسته ایم. جایگاهمان هم در جدول قابل قبول است به طوری که خیلی از تیم هایی که بیشتر از فولاد هزینه کرده اند، در جایگاه های پایینتر هستند. قبل از بازی با پدیده در صفحات مجازی، هوادارانی بودند که به بعضی مسائل «گیر» داده بودند ولی آنها را به آرامش دعوت کردم. اگر حقی هم پایمال شده، باید به خاطر اسم فولاد و خوزستان از آن بگذرند. همه باید کمک کنیم. ان شاءالله با مایت هواداران، مدیرعامل و هیات مدیره در کنار کادر فنی و بازیکنان فولاد را بسازیم.

* این عوامل حاشیه ساز و شیطنت ها در داخل باشگاه هستند یا خارج از باشگاه؟

– در یک مصاحبه گفته بودم کسانی که می خواهند به فولاد برگردند، حاشیه سازی می کنند. متاسفانه بعضی ها خودشان یکسری اسامی را مطرح کردند در صورتی که منظور من آنها نبود. کسانی که شیطنت می کنند، یک زمانی در فولاد بوده اند. منظور من مربی نیست. خیلی از افراد دیگر هستند که حاضرند وقتی خودشان نیستند، فولاد هم نباشد. این افراد از سوی هواداران شناسایی شده اند.

* انتظارتان از باشگاه در قبال این مسائل چیست؟

– انتظار دارم مدیریت باشگاه هم با آنها برخورد کند. این افراد دور باشگاه «تاب» می خورند، سنگ اندازی و سمپاشی می کنند و دست به تحریک دیگران می زنند. حرفم با این آقایان این است که شما یک زمانی در فولاد بودید و حقوقتان را گرفتید و رفتید. اگر حالا در باشگاه نیستید، به مسائل کاری برمی گردد. ان شاءالله تجربیاتتان را جای دیگری استفاده کنید. اصلا منظور من مربیانی نیستند که قبلا در فولاد بودند. افرادی بودند که قبلا در مجموعه باشگاه کار می کردند و الان نیستند.

* آیا باشگاه از درخواست شما حمایت کرده است؟

– همه باید دست به دست هم بدهند. اگر یک کودک به شما بی احترامی کند، شما از او ناراحت نمی شوید بلکه از بزرگترهایش که او را تربیت کرده اند، ناراحت خواهید شد. کسانی هستند که از باشگاه فولاد خارج شده اند ولی در مجموعه شرکت فولاد کار می کنند و راحت می شود با آنها برخورد کرد. باشگاه هم قول برخورد داده است. اگر می خواهند تیم در آرامش کار کند، باید با این افراد برخورد شود.

* شنیده می شود این افراد از اینکه شما در فولاد شرایط بهتری از نظر مالی و پولی دارید، دست اندازی می کنند. آیا این مطلب صحت دارد؟

– متاسفانه یک تصور غلط وجود دارد و آن این است که وقتی در استقلال خوزستان بودیم، پول نگرفته ایم. در حالی که به شخصه ۶ سالی که در این باشگاه بودم، از نظر مالی و پولی بهترین دریافتی ها را داشتیم. شرایط استقلال خوزستان تا زمانی که قهرمان شد، خیلی خوب بود و به جرات می توانم بگویم در میان باشگاه های ایرانی، از لحاظ پرداخت قرارداد و حقوق اول بود. بعضی آقایان فکر می کنند ما پول ندیده ایم و در استقلال خوزستان پول نگرفته ایم. در آن باشگاه اول هر ماه حقوق ها پرداخت می شد. حتی در یک مسابقه، باوجود باخت مدیرعامل به بازیکنان پاداش داد چون اعتقاد داشت تیم عملکرد خوبی داشته است.

شاید پول در استقلال خوزستان کم بود ولی به موقع بود. مهمتر از همه اینکه در این تیم آرامش داشتیم. سال گذشته با وضعیتی که استقلال خوزستان داشت، همه می گفتند به لیگ دسته اول سقوط می کنیم ولی با آن همه مشکلات جایگاه آبرومندی در لیگ گرفتیم و در آسیا هم یک مرحله بالا رفتیم. فقط به این خاطر که آرامش و همدلی در استقلال خوزستان وجود داشت. در بازی آخر لیگ مقابل صبا هم با تمام وجود ظاهر شدیم و ثابت کردیم که فوتبال ایران پاک است. هرچند آن اتفاق به چشم نیامد.

* آیا منظورتان این است که در فولاد آرامش ندارید؟

– در شروع لیگ این آرامش را نداشتیم ولی هرچه جلوتر آمدیم، اعتمادها بیشتر و شرایط بهتر شد تا رسیدیم به بازی با سایپا. بعد از بازی با سایپا، شیطنتها شروع شد. بعضی ها مدعی بودند فولاد بد بازی می کند و می گفتند حاضریم تیم خوب بازی کند ولی ببازد! این افراد که این حرفها را می زدند کجای فوتبال بودند؟ چقدر اختیار داشتند که این حرفها را بزنند. مگر صرفا به بازی زیبا امتیاز می دهند؟ هرچند به شخصه دنبال فوتبال زیبا هستم و برای همین، ترکیب تیم هایم ۳-۳-۴ است. همیشه در مسابقات حتی باوجود اینکه از حریف پیش هستم، از دقیقه ۷۰ به بعد، به جای مهاجم، مهاجم وارد زمین می کنم نه مدافع.

* این حواشی و مشکلات هنوز ادامه دارد؟

– مشکلات و حرف و حدثیهایی که گفتم تا بازی با پدیده کشید. قرار شد همدلی ها بیشتر شود ولی متاسفانه یک عده دوست ندارند فولاد در آرامش باشد. روزی که من در باشگاه فولاد بود، هیچکدام از این افراد نبودند. من سال ۱۳۷۸ با گروهی از بازیکنان به فولاد آمدم که همه آنها بزرگترین بازیکنان ایران شدند. آن موقع از ما خواسته شد از لیگ جوانان انصراف بدهیم چون شرایط تیم بزرگسالان خوب نبود. ما باید بازیکنانمان را به تیم بزرگسالان می دادیم. شرایط به گونه ای بود که حتی بازیکنان نیمکت نشین ما در تیم جوانان، نفرات فیکس و اصلی تیم بزرگسالان شدند. آن موقع شاید فولاد ۱۰ هوادار هم نداشت. بعد از فولاد هم به تیم های کارون، دیهیم و استقلال خوزستان رفتم و سابقه کار در کمیته فنی پایه های فولاد را هم داشتم.

* به نظر می رسد دلتان از اتفاقات اخیر فولاد پر است.

– من در فولاد تازه وارد نیستم. زمانی که من در فولاد کار می کردم، این باشگاه حتی یک زمین تمرین هم نداشت ولی الان این باشگاه چند زمین تمرین و آکادمی دارد. خود من از پایه های فولاد آمدم. می دانم که مربی پایه چه زجری می کشد. برای همین الان هم سر تمرین تمام تیم های پایه می روم و با مربیان آنها ارتباط دارم. دوست دارم آکادمی فولاد ثمر بدهد. اینکه تیم های پایه فولاد همیشه قهرمان هستند، باید بازیکنانش را حفظ کرد و به تیم بزرگسالان آورد. باید از این تیم ها هم حمایت شود.

https://www.mehrnews.com/service/Sport

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.