چرا با برانکو تمدید نمی‌کنند؟

چرا با برانکو تمدید نمی‌کنند؟ (گزارش)

سرمربی کروات سرخپوشان با توجه به عملکرد و سابقه‌ای که دارد اکنون پیشنهادات مناسبی دارد که این می‌تواند دردسر جدید پرسپولیس تلقی شود.
به گزارش “ورزش سه”، مدیریت، بازیکنان و کادرفنی سه اضلاع موفقیت پرسپولیس در طول فصول بین پانزدهم تا مقطع کنونی محسوب می‌شوند. عواملی که باعث شده تا پرسپولیس و هوادارانش برخلاف سال‌های اخیر روزهای خوبی را پشت سر گذاشته و راضی از نتایج به دنبال موفقیت‌های بزرگتر باشند. اکنون اما کشتی‌ای که علی اکبر طاهری روز گذشته در نشست خود به آن اشاره کرد دچار امواج هولناکی شده که در صورت عدم درایت می‌تواند ناخدا طاهری را به پایان عمر مدیریتی‌اش در پرسپولیس نزدیک کند.

پرسپولیس اکنون مهمترین اصلی که باید در نظر داشته باشد توافق با بازیکنان و کادرفنی‌ای است که طی سه فصل اخیر با اصول خاصی غربال گیری شده‌اند و اکنون آنها را به تیمی کامل در لیگ ایران تبدیل کرده است. پرسپولیس اکنون با محرومیت از دو پنجره نقل و انتقالاتی مواجه شده و اگر در شرایط فعلی هواداران اعتراض و انتقادی نسبت به حکم صادره که با خوش‌بینی مدیران نیز همراه است و عنوان می‌کنند به دنبال شکست آن هستند، ندارند به این دلیل است که با پتانسیل موجود و سیاستی که باشگاه طی فصول اخیر در نقل و انتقالات در نظر گرفته تا حد زیادی امیدوارند به مشکل برنخورند.

پرسپولیس اکنون تیم کاملی در اختیار دارد که هر مهره‌ی آن مورد درخواست دیگر تیم‌ها نیز هستند و با وجود این نفرات که از شرایط سنی مناسبی نیز برخوردار هستند تا نقل و انتقالات زمستانی فصل آینده مشکلی متوجه سرخ‌ها نخواهد بود؛ اما تمام این اتفاقات در شرایطی مایه امیدواری خواهد بود که مسوولان پرسپولیس موفق شوند به توافق لازم و بدون ضرر و زیانی با بازیکنان دست یابند.

در شرایط فعلی اما مهمترین مساله حضور و ادامه همکاری برانکو ایوانکوویچ و تیم موفقش در راس هدایت پرسپولیس است. کارگردان موفقیت‌های فنی پرسپولیس با کسب یک عنوان نائب قهرمانی، یک قهرمانی، قهرمانی سوپرکاپ، صعود به جمع چهار تیم برتر و حضور پرتعداد بازیکنانش در تیم ملی و شانس بالای کسب مجدد قهرمانی در طول سه سال اخیر، بزرگترین کارگردانی را در جمع سرخپوشان داشته و اکنون به ماه‌های پایانی قراردادش نزدیک می‌شود.

اعتماد بالای هواداران پرسپولیس به تصمیمات برانکو و تیم تحت هدایتش که منتهی به موفقیت‌های تاریخی در این باشگاه شده، اکنون بار دیگر انتظار را برای تمدید مجدد قرارداد با این مربی کروات افزایش داده است. برانکو که این روزها با پیشنهادات بزرگی همراه است و چندی پیش در آستانه قبول هدایت تیم ملی کرواسی بعد از نتایج نامطلوب آنها در انتخابی جام جهانی قرار داشت، با رد آن همچنان به تعهد خود به پرسپولیس وفادار ماند تا اکنون بحث اصلی در خصوص شرایط جدید تمدید قرارداد با او باشد.

علی اکبر طاهری در حاشیه نشست روز گذشته خود با اصحاب رسانه ترجیح داد با توجه به شرایط حساس تیم در آستانه جدال با الهلال به طور شفاف در این خصوص صحبت نکند: اینکه او قراردادش را تمدید می‌کند یا نمی‌کند را نمی‌توانم بگویم اگر یادتان باشد دوفصل قبل ما با برانکو جلسه گذاشتیم و حتی برای بازیکنان هم همین کار را انجام دادیم و قراردادشان را تمدید کردیم. قرارداد برانکو امسال تمام می‌شود و صحبت‌هایی داشته‌ایم و زمینه‌های توافق صورت گرفته و تفاهماتی انجام شده است. اگر یادتان باشد در اردوی عمان با برانکو صحبت کرده بودیم و یک فرایند یکی دو ماهه را در دوره قبلی برای تمدید قرارداد او پشت سر گذاشتیم، حالا هم شرایط اینگونه است و برای تمدید او کمی زمان می‌خواهیم.

اینکه چرا طرفین علیرغم موفقیت‌هایی که در کنار یکدیگر کسب کرده‌اند به نقطه اشتراک نزدیک برای انجام زودتر این پروسه نزدیک نمی‌شوند مسلما مسائل مالی و خواسته‌های دیگر را در پی دارد. برانکو به همراه پرسپولیس به قدرت اول فوتبال ایران حداقل طی سه فصل اخیر تبدیل شده و از محبوبیت بالایی نیز برخوردار شده و در سمت مقابل نیز مدیران پرسپولیس برپایه عملکرد مثبت فنی تیم توانسته اعتماد عمومی و وزارت را به خود جلب کنند.

اما نکته‌ای که در این رابطه نگران‌کننده است مربوط به پیشنهاداتی است که این روزها برانکو در جیب خود دارد؛ سرمربی کروات سرخپوشان حتی در خصوص بازیکنان خود که داعیه جدایی داشتند نیز همواره این ادعا را مطرح می‌کرد که آنها مختار هستند طبق قوانین در ماه‌هایی پایانی قرارداد خود پیشنهادات را بررسی کنند و مشکلی در این رابطه وجود ندارد. مساله‌ای که می‌توان به او نیز تعمیم داد و برانکو اکنون با پیشنهاداتی از آسیا، اروپا و حتی آفریقا مواجه شده است که باعث می‌شود آینده کاری او در راس هدایت پرسپولیس غیرقابل پیش بینی شود.

در روزهایی که شنیده می‌شود حتی برخی بازیکنان تمدید قرارداد خود را به حضور یا جدایی برانکو ایوانکوویچ منوط کرده‌اند، مطمئنا مشخص شدن وضعیت سرمربی فصل آینده می‌تواند شرایط بازیکنان را نیز کاملا شفاف کند. با این حال روزهای شلوغ باشگاه پرسپولیس به واسطه برنامه ریزی برای سفر به عمان و پرونده ریزه اسپور و طارمی باعث شده تا این مساله تنها به جلسات کوتاه اختصاص یابد و مطمئنا نیازمند بررسی و شرایط ویژه‌تری را می‌طلبد و پرسپولیس و مدیرانش نباید بار دیگر با گافی جدید تمام رشته‌های سابق را پنبه کنند.

http://www.varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.