سروش: دوست دارم یک روز مثل ژاوی بشوم

سروش: دوست دارم یک روز مثل ژاوی بشوم

درخشش در فوتبال قطر بعد از دومین تجربه حضور در لیگ ستارگان بهانه گفت و گو با رفیعی لژیونر جدید فوتبال ایران است.
به گزارش “ورزش سه”، سروش رفیعی در دومین هفته حضور در فوتبال قطر با درخشش در ترکیب تیم جدید خود به تیم منتخب هفته لیگ ستارگان جلوتر از بسیاری از ستاره های میلیون دلاری راه پیدا کرد. هافبک تکنیکی فصل گذشته پرسپولیس بعد از درخشش در لیگ ایران، خیلی زود با شرایط فوتبال قطر تطبیق پیدا کرد و حالا اهداف بلند پروازانه خود را در این کشور دنبال می کند. ستاره فصل های گذشته فوتبال ایران حالا با هدف باز پس گرفتن پیراهن تیم ملی به دنبال درخشش در فوتبال قطر است. به همین بهانه با لژیونر جدید فوتبال ایران گفت و گویی انجام دادیم که مشروح آن در ادامه می آید:

حضور در تیم منتخب هفته لیگ ستارگان؟

در تیم منتخب هفته حضور داشتم و شرایط خوبی در فوتبال قطر دارم. وضعیت ما نسبت به ابتدای فصل خیلی بهتر است. چند بازیکن جدید به تیم ما اضافه شدند و نیاز داشتیم تا با زمان بیشتر یکدیگر را بشناسیم. با گذشت زمان باز هم وضعیت ما بهتر می شود. از وضعیت خودم در قطر راضی هستم و امیدوارم بتوانم روز به روز شرایط بهتری داشته باشم.

شرایط الخور در فصل جدید؟

شرایط تیم ما امسال همانگونه که کارشناسان فوتبال قطر می گویند، نسبت به سال های گذشته متفاوت است. سبک بازی و نوع فوتبال ما تغییر کرده است. تیم ما در گذشته دفاع بسته و ضد حمله را در دستور کار قرار می داد اما امسال حمله می کنیم و به دنبال خلق موقعیت هستیم. امیدوارم شرایط بهتر شود زیرا حضور من در فوتبال قطر چالش جدیدی است که می تواند به من کمک کند.

محدودیت مالی باعث شد قطری ها بازیکن ایرانی جذب نکنند؟

محدودیت مالی در قطر وجود ندارد زیرا این کشور ثروتمندترین کشور دنیا است و بازیکنان میلیون دلاری در این کشور حضور دارند. بحث مالی در اینجا نداریم و به دلیل همین شرایط مالی است که تلاش می کنند بازیکنان و مربیان در سطح بالا و خوبی باشند. تیم ها سال به سال در قطر پیشرفت می کنند. هم در لیگ داخلی و هم در آسیا تیم ها در حال پیشرفت هستند. اینکه بازیکنان ایرانی کمتر هستند به دلیل شرایطی است که پیش آمده و بحث مالی مطرح نیست.

نظر قطری ها درباره ستاره های ایرانی؟

دو بار درباره فوتبالیست های ایرانی صحبت کردیم که در این میان از علی کریمی بیش از دیگران تعریف می شود. از حضور کریمی در قطر لذت می بردند و از کیفیت او می گفتند. اشکان دژاگه و نکونام نیز دیگر بازیکنانی هستند که از کیفیت آنها تعریف می کردند. درباره بازیکنان جدید نیز کمتر صحبت می کنیم زیرا بعد از حضور من نقل و انتقالات به پایان رسیده بود.

شناخت از فوتبال ایران در قطر؟

قطری ها می دانند که فوتبال ایران فوتبالی قوی، فیزیکی و قدرتی است. دائما بازی های آسیایی و ملی ما را پیگیری می کنند. اکثریت دوستان در قطر به من حضور تیم ملی در جام جهانی را تبریک گفتند. همچنین به دلیل علاقه من به پرسپولیس موفقیت های این تیم را به من در قطر تبریک می گویند زیرا می دانند من در قطر نیز شرایط و دیدارهای این تیم را پیگیری می کنم.

جای خالی در نیمه نهایی آسیا؟

مطمئنا هر بازیکنی دوست دارد که در این شرایط و مرحله از بازی های آسیایی در جمع 4 تیم برتر باشد. برای من که پرسپولیس را دوست دارم و می دانم که شرایط چگونه است، بیشتر دوست دارم در این مرحله باشم. به هر حال اما فوتبال حرفه ای است و من در کنار تیم نیستم اما برای تک تک دوستان و تیم پرسپولیس در دیدار با الهلال آرزوی موفقیت می کنم.

تماشای دیدار پرسپولیس و الهلال؟

واقعا دوست داشتم دیدار پرسپولیس با الهلال را از نزدیک می دیدم اما شرایط مهیا نشد. ما روز جمعه بازی داریم و باید در تمرینات حضور داشته باشم. همچنین به دلیل مشکلات کشور قطر و امارات راه مستقیم بسته است و همین موضوع کار را سخت کرده است. بازی را از تلویزیون دنبال می کنم و با تمام وجود دعا می کنم که پرسپولیس موفق باشد.

کیفیت رسن جانشین سروش در پرسپولیس؟

متاسفانه به خاطر زمان تمرین و اختلاف ساعتی که داریم، هیچکدام از بازی های پرسپولیس را کامل ندیدم. با این وجود گل ها و صحنه ها را دنبال می کنم و می دانم که بشار رسن مفید و مثمر ثمر برای پرسپولیس کار می کند. او فوتبالیست با کیفیتی است و در غیر این صورت نمی توانست در پرسپولیس خوب کار کند و هواداران نیز به این اندازه او را دوست نداشتند. برای او نیز آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم روز به روز بهتر کار کند تا به خودش و پرسپولیس کمک کند.

تفاوت های پرسپولیس؟

حضور و رقابت در پرسپولیس فراتر از همه باشگاه های ایران است. پرسپولیس واقعا متفاوت است زیرا در این تیم توقعات زیاد است و باید روز به روز بهتر شوی. هر کسی نمی تواند در پرسپولیس راحت کار کند زیرا باید در این تیم همیشه خوب باشیم. به من در این مدت زمان کمک زیادی شد. از نظر اعتماد به نفس، سطح فنی و سختی خیلی پیشرفت کردم و به روحیه و تجربه من کمک شد. از حضور در پرسپولیس خیلی لذت بردم.

پیش بینی دیدار پرسپولیس و الهلال؟

پیش بینی این مرحله از مسابقات آسیایی بسیار سخت است زیرا بهترین تیم ها حضور دارند. الهلال تیم خوبی است و پرسپولیس نیز در این دوره بی نظیر بوده است. در مرحله گروهی پرسپولیس برابر الهلال خوب عمل کرد و فکر می کنم با وجود محرومیت ها و مشکلات پرسپولیس شانس بسیار خوبی دارد زیرا مهره های جانشین از کیفیت بالایی برخوردار هستند. الهلال در دیدار رفت میزبان است و اگر پرسپولیس یک گل بزند، می تواند خیلی امیدوار باشد. به عنوان یک هوادار پرسپولیس و فردی که در شروع کار در کنار پرسپولیس بودم، آرزو می کنم پرسپولیس به موفقیت برسد و راه خود را برای رسیدن به فینال هموار کند.

شاخص ترین بازیکنان لیگ قطر؟

هنوز وقت نکردم که یک دیدار را کامل تماشا کنم اما شاید شاخص ترین بازیکن لیگ قطر ژاوی است. به عنوان یک بارسلونایی، سال ها بازی او را دیدم اما در قطر فوتبال متفاوت است. امیدوارم دیداری که از نزدیک می بینم و رو به روی او بازی می کنم، لذت بخش باشد. امیدوارم در آینده نزدیک شرایط به شکلی رقم بخورد که بازیکنان حریف نمایش های من را تماشا کنند.

برای ایران دلتنگ شدی؟

من تا ایران و شیراز راه زیادی ندارم و فاصله من تا شیراز 40 دقیقه است اما در یک کشور دیگری حاضر هستم. دلتنگ خانواده و دوستان صمیمی می شوم. برای هواداران پرسپولیس که به من لطف داشتند و آن حال و هوایی که در آن حضور داشتم، دلتنگ هستم و امیدوارم شرایط به شکلی باشد که یک روز به پرسپولیس باز گردم و برای این تیم فوتبال بازی کنم.

تفاوت فوتبال قطر و ایران؟

دو تفاوت بزرگ در فوتبال ایران و قطر وجود دارد. کیفیت بازیکنان خود قطر خیلی زیاد نیست اما امکانات بسیار زیادی برای پیشرفت دارند. بر عکس در ایران بازیکنان کیفیت بالایی دارند و می توانند خوب کار کنند اما متاسفانه امکانات نداریم. گاهی وقت ها با دیدن امکانات حسرت می خورم. وقتی وارد ورزشگاه های شیک و حرفه ای قطر می شوم که خالی از تماشاگر است و شاهد فوتبال های سطح پایین هستم، حسرت می خورم که ای کاش ما هم در ایران این امکانات را داشتیم.

http://www.varzesh3.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.