کیلور کیل بایرن مونشن! (گزارش ویژه)

کمتر از سه هفته زمان لازم بود تا کیلور ناواس بار دیگر خود را به چهره محبوب هواداران رئال مادرید تبدیل کند.

به گزارش “ورزش سه”، سه فصل از زمانی که دروازه بان کاستاریکایی به دروازه بان اول رئال مادرید تبدیل شده، می گذرد اما همیشه تردیدهای زیادی در مورد او وجود داشت اما او هر بار در حساس ترین دیدارها نشان می دهد که همچنان می تواند گزینه مورد اعتمادی باشد.

ناواس در تابستان 2014 و بعد از درخشش در جام جهانی به رئال مادرید پیوست و بعد از اینکه کاسیاس یک سال بعد سانتیاگو برنابئو را ترک کرد، به دروازه بان اول رئال تبدیل شد. البته رئالی ها می خواستند در همان تابستان او را به منچستریونایتد واگذار کنند و در مقابل داوید دخیا را به خدمت بگیرند ولی ارسال دیرهنگام مدارک باعث شد تا این جابجایی صورت نگیرد و ناواس در رئال ماندگار شود.

رئال با ناواس دو فصل پیاپی قهرمان چمپیونزلیگ شد اما همواره با نزدیک شدن به فصل نقل و انتقالات، نام های مختلفی به عنوان دروازه بان بعدی رئال شنیده می شد؛ از دخیا و تیبو کورتوا تا کِپا.

البته اشتباهات گاه و بیگاه ناواس هم به این شایعات دامن می زد؛ مانند دو اشتباه او در دو دیدار قبلی رئال در لیگ قهرمانان.

ابتدا در دیدار برگشت مرحله یک چهارم نهایی بود که او در تلاش برای مهار یک توپ ساده، آن را تقدیر بلیز ماتوئیدی کرد تا یووه گل سوم را در برنابئو بزند. رئال فاصله چندانی با حذف نداشت اما در نهایت به لطف یک گل از روی نقطه پنالتی، به نیمه نهایی رسید. ناواس به قدری از این اشتباه ناراحت بود که در پایان بازی در گوشه ای از رختکن نشست و در شادی تیمش شرکت نکرد.

در دیدار رفت مقابل بایرن هم گل جاشوا کیمیچ روی اشتباه ناواس به ثمر رسید. او که تصور می کرد مدافع بایرن قصد ارسال توپ را دارد، زاویه را باز گذاشت و توپ از پشت سرش وارد دروازه شد.

اما در دیدار شب گذشته در برنابئو، ناواس دلیل اصلی صعود رئال شد. هرچند او دو گل دریافت کرد اما 8 واکنش تماشایی او برای بسته نگه داشتن دروازه رئال، او را بار دیگر به ستاره محبوب هواداران تبدیل کرد. مهمترین سیوهای ناواس این ها بودند:

دقیقه 34: روی یک ارسال، لواندوفسکی می توانست با ضربه سر کار را تمام کند اما ناواس توپ را دور کرد

دقیقه 51: ضربه تماشایی آلابا از پشت محوطه جریمه را ناواس با واکنشی دیدنی دفع کرد

دقیقه 60: این بار هوملس بود که با یک ارسال تند و تیز، می توانست دروازه رئال را باز کند اما باز هم ناواس با حضور به موقع، توپ را مهار کرد

دقیقه 74: شوت پرقدرت تولیسو می توانست به گل سوم بایرن مونیخ تبدیل شود اما ناواس به خوبی آن را مهار کرد و اجازه نداد ریبری از توپ برگشتی استفاده کند

90+3: همکاری هوملس و لواندوفسکی می توانست به یک گل دیرهنگام برای بایرن تبدیل شود اما باز هم این ناواس بود که دروازه رئال را نجات داد

اگر درخشش ناواس در فینال لیگ قهرمانان هم ادامه پیدا کند و او یک جام دیگر را با کهکشانی ها بالای سر ببرد، آنوقت شاید در این تابستان، حتی در ستون شایعات هم خبری از انتقال یک دروازه بان جدید به رئال نباشد.

http://www.varzesh3.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.