سردار و جهانبخش را در روسیه تماشا کنید!

نام دو بازیکن ایرانی در بین ستاره‌های جوانی که کمتر شناخته شده‌اند ولی درخشش احتمالی آنها در جام جهانی ۲۰۱۸ وجود دارد، قرار گرفته است.

به گزارش ورزش “سه”، مسابقات جام جهانی هر دوره ستاره‌های جوان زیادی را معرفی کرده که راهی تیم‌های اروپایی و حتی باشگاه‌های قدرتمند شده‌اند و توانسته‌اند اسم و رسمی برای خودشان پیدا کنند و در مدت کوتاه برگزاری همین رقابت‌ها، به چهره‌های ویژه‌ای نزد هواداران فوتبال دنیا تبدیل شوند.

پنج‌شنبه شب هفته جاری آغاز رسمی بازی‌های جام جهانی ۲۰۱۸ با برگزاری دیدار تیم‌های ملی عربستان و روسیه خواهد بود که به همین منظور کارشناسان مطرح بی بی سی اسپورت جدا از ستاره‌های جوانی که در حال حاضر مطرح هستند و در باشگاه‌های بزرگ اروپایی عضویت دارند، بازیکنان جوان و پدیده‌هایی را معرفی کرده که احتمال درخشش آنها در این رقابت‌ها بیشتر از سایر نفرات وجود دارد.

به اعتقاد کارشناسان بی بی سی اسپورت از بین ۷۳۶ بازیکنی که در فهرست ۳۲ تیم حاضر در جام جهانی حضور دارند، ۱۵ نفر هستند که توانایی‌های آنها برای فوتبال دنیا شناخته نشده ولی این فرصت را دارند تا در رقابت‌های ۲۰۱۸ خودی نشان دهند تا در عرصه جهانی مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

  1. از بین ۱۵ بازیکنی که مفسران تلویزیونی و رادیویی بی بی سی اسپورت عنوان کرده‌اند فوتبالیست‌های جوان و ناشناخته‌ای هستند ولی دیدن بازی آنها در جام جهانی ارزش دارد، تیم‌های ملی ایران، صربستان و اروگوئه با دو بازیکن بیشترین نماینده را در این بین دارند.

سردار آزمون با عملکرد درخشانی که در تیم ملی و لیگ برتر روسیه داشته و از سوی دیگر علیرضا جهانبخش که توانست در جوانی عنوان آقای گلی لیگ اردیویسه هلند را همراه باشگاه آلکمار به دست آورد، دو بازیکنی هستند که نام آنها در این فهرست ۱۵ نفره پدیده‌های احتمالی جام جهانی آمده و کارشناسان راجع به بازی آنها اظهار نظر کرده‌اند.

* توپ‌ها به آزمون ختم می‌شود

در ابتدای این گزارش راجع به سردار آزمون آمده که توانایی بالا در دریبل‌زنی و قدرت او روی نبردهای هوایی موجب شده القاب «مسی ایرانی» و «زلاتان ایران» به این بازیکن بدهند و همچنین شایعات جدی که گفته می‌شد آزمون در ژانویه ۲۰۱۶ قرار است به لیورپول برود ولی هرگز این انتقال صورت نگرفت.

الیستر بروسبال، یکی از گزارشگران بی بی سی اسپورت راجع به آزمون می‌گوید: «او در ۱۴ مسابقه از مرحله مقدماتی جام جهانی موفق به زدن ۱۱ گل شد و در ۳۲ بازی ملی توانسته ۲۳ گل به ثمر برساند.»

او همچنین عنوان کرده: «تیم ایران بسیار خوب دفاع می‌کند و همراه با کارلوس کی‌روش موفق شد درمرحله مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا ۹ پیروزی کسب کند ولی آنها اگر می‌خواهند در بازی‌های روسیه این روند را ادامه دهند، باید از معدود شانس‌هایی که به دست می‌آورند، استفاده کنند و البته بسیاری از توپ‌هایشان(در خط حمله) را به آزمون می‌رسانند.

* جهانبخش در راه لیگ جزیره!

در ابتدای توضیح راجع به عملکرد علیرضا جهانبخش آمده: «او در فصل اخیر لیگ اردیویسه هلند در تیم آلکمار توانست ۲۱ گل بزند و ۱۲ پاس گل بدهد تا تبدیل به نخستین آسیایی شود که در یک لیگ اروپایی موفق به کسب عنوان آقای گلی شده است.»

گوی موبرای، که ۴۶ سال سن دارد و جزو مفسران ورزشی بی بی سی اسپورت هست نیز راجع به علیرضا جهانبخش گفته: «اگر کارلوس کی‌روش بتواند در مرحله گروهی تیم ایران را بالاتر از اسپانیا یا پرتغال قرار دهد، تعجب‌آور خواهد بود ولی آنها علیرضا جهانبخش، مهاجم آلکمار را که بازیکن با کیفیتی است و در حال رفتن به لیگ برتر(انگلیس) است، در اختیار دارند.»

او ادامه می‌دهد: «مطمئنا در حال حاضر لیگ اردیویسه هلند سطح بالایی ندارد و رسیدن به آقای گلی آن شاهکار نیست اما افتخار بزرگی برای بازیکنان محسوب می‌شود.»

این کارشناس ورزشی در پایان گفته است: «یک گل(توسط جهانبخش) در مرحله گروهی برابر یکی از تیم‌های قدرتمند گروه B جام جهانی(پرتغال و اسپانیا) شاید ایران را به جمع ۱۶ تیم نهایی این مسابقات نرساند، اما احتمالا با همین گل باشگاه هلندی(آلکمار) از فروش او چند میلیون یورو سود کند.»

* اسامی ۱۵ بازیکنی که از نظر کارشناسان بی بی سی اسپورت پدیده‌های احتمالی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه خواهند بود در زیر آمده است:

۱- هیروینگ لوزانو(۲۲ ساله- وینگر- مکزیک)
۲- کریتسین پاوون(۲۲ ساله- وینگر- آرژانتین)
۳- الکسی میرانچوک(۲۲ ساله- هافبک هجومی- روسیه)
۴- بریل امبولو(۲۱ ساله- مهاجم- سوئیس)
۵- رناتو تاپیا(۲۲ ساله- هافبک- پرو)
۶- سردار آزمون(۲۳ ساله- مهاجم- ایران)
۷- اشرف حکیمی(۱۹ ساله- هافبک راست- مراکش)
۸- آندره سیلوا(۲۲ ساله- مهاجم- پرتغال)
۹- رودریگو بنتانکور(۲۰ ساله- هافبک- اروگوئه)
۱۰- علیرضا جهانبخش(۲۴ ساله- مهاجم- ایران)
۱۱- سرگی میلینکوویچ(۲۳ ساله- هافبک- صربستان)
۱۲- یور تیلمنز(۲۱ ساله- هافبک- بلژیک)
۱۳- اسماعیل سار(۲۰ ساله- مهاجم- سنگال)
۱۴- اوروش اسپاییچ(۲۵ ساله- مدافع میانی- صربستان)
۱۵- ماکسی گومز(۲۱ ساله- مهاجم- اروگوئه)

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.