ایران، شگفتی زیبای جام جهانی 2018

ایران کی روش با بازیکنانی تقریبا ناشناس، شگفتی زیبای این جام جهانی بود .

به گزارش “ورزش سه”،کارلوس کی روش و ایران می توانند سرشان را در این جام جهانی بالا بگیرند. در گروهی که جهنمی معرفی شده بود، هیچکس فکر نمی کرد “تیم ملی” تا این حد حریفانش را زجر دهد.

سایت معتبر فرانس فوتبال با درج خلاصه ای از دیدار ایران-پرتغال از بازی تیم ملی ایران تمجید کرد. فرانس فوتبال در مطلبی با عنوان ورود پرتغال از دری کوچک نوشت: “هر چند آنها در دقایق زیادی 1-0 جلو بودند ولی نهایتا متوقف شدند و با درد و رنج به مرحله یک هشتم صعود کردند. ایران در بندر ماند”.

یک درس: پرتغال مایوس کننده بخت اولی گروه را از دست داد

چند ماه قبل، همه انتظار یک بازی نامتعادل را داشتند، ولی پیش از بازی واقعا نگاه ها متفاوت شده بود. ایرانی ها بعد از اینکه مراکش را 1-0 شکست دادند و باختشان مقابل اسپانیا با نمایشی فوق العاده محکم همراه بود، در برابر پرتغال در رویای یک شگفتی به سر می بردند.

با یک پیروزی، شاگردان کارلوس کی روش می توانستند بلیط خود را برای یک هشتم نهایی دریافت کنند. و در پرده اول، ایرانی ها موفق شدند تنه به تنه با قهرمان یورو مبارزه کنند. پرتغالی ها مثل کریستیانو رونالدو برای ایجاد خطر مشکل داشتند و مالکیت توپ آنها فاقد باروری بود.

با این روال بازی، اولین شوت رونالدو به آرامی توسط بیرانوند مهار شد(دقیقه 3) و ضربه ایستگاهی او نیز به دیوار دفاعی برخورد کرد(16). پرتغالی ها در برابر سازماندهی خوب ایران راه حلی پیدا نمی کردند و حتی “تیم ملی” می توانست از لحظات ضعف تیم فرناندو سانتوس استفاده کند. ولی ضربه سر سعید عزت اللهی، توپ را به دستکش های رویی پاتریسیو چسباند(34).

در این شرایط فقط یک ضربه با نبوغ ریکاردو کوارشما می توانست وضعیت را از انسداد خارج کند، ضربه ای استثنایی با خارج پا به سمت سه کنج دروازه(1-0 دقیقه 45).

اما ایران یک تیم تُخس است و هیچوقت حاضر نیست تسلیم شود. در بازگشت از رختکن پرتغال به حداقل راضی بود و حتی زمانی که داور نقطه پنالتی را روی خطای عزت اللهی نشان داد، ضربه کریستیانو رونالدو با واکنش عالی بیرانوند همراه شد که خوب به سمت چپ خود شیرجه رفت(53).

در ادامه این ایران بود که خطرناک تر ظاهر می شد. پپه با دخالت در برابر سانتر طارمی(58) تیمش را نجات داد سپس ضربه راه دور قدوس از نزدیک تیر راست دروازه پاتریسیو گذشت(72).

تساوی این بازی در شرایط متناقضی به ثبت رسید، بعد از مشورت با VAR داور یک پنالتی برای ایران گرفت که پاهای کریم انصاری هنگام ضربه نلرزید(1-1 دقیقه 90+3). وقتی طارمی تور کوچک خارجی دروازه را تکان داد(90+5)، ایرانی ها چیزی با یک نتیجه باورنکردنی فاصله نداشتند.

برنده: کارلوس کی روش، عملکردی که تقریبا پاداش لازم را گرفت

کارلوس کی روش و ایران می توانند سرشان را در این جام جهانی بالا بگیرند. در گروهی که جهنمی معرفی شده بود، هیچکس فکر نمی کرد “تیم ملی” تا این حد حریفانش را زجر دهد. با این حال واقعا کار این تکنسین پرتغالی ثمره اش را در زمین نشان داد. کی روش از آوریل 2011 شروع به ساختن گروهش کرد. او موفق شد به این گروه الزامات تاکتیکی را تحمیل کند و تیمی بسازد که فوق العاده سخت می توان بر آن چیره شد. تا جایی که پرتغال، قهرمان حال حاضر اروپا و یکی از بخت های قهرمانی این جام را متوقف کند. بهتر از آن، ایرانی ها نزدیک بود یک صعود تاریخی به مرحله یک هشتم نهایی را در وقت های اضافه رقم بزنند.

ایران کی روش با بازیکنانی تقریبا ناشناس، شگفتی زیبای این جام جهانی بود. آنها در سه بازی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال، فقط دو گل دریافت کردند! و در نهایت با چهار امتیاز مقام سوم گروه B را تنها با یک امتیاز اختلاف نسبت به دیوهای اسپانیایی و پرتغالی به دست آوردند. فقط برای همین هم که شده باید به کی روش و شاگردانش تبریک گفت.

بیرانوند و ابراهیمی و کوارشما 6، رونالدو با تخفیف 3

فرانس فوتبال ضمن نمره گذاری برای تک تک بازیکنان دو تیم، در خصوص عملکرد بیرانوند نوشته است: اولش بد شروع شد … از دقیقه سیزدهم، دروازه بان ایران گاف بزرگی داد و دو انگشت فاصله داشت با اینکه آندره سیلوا دروازه اش را باز کند. از آن به بعد دروازه بان پرسپولیس تهران همه چیز را به بهترین نحو مدیریت کرد. خروج هایش با اعتماد به نفس همراه بود و در جریمه گاه، اربابی می کرد. اگر چه بیرانوند کاری نمی توانست در برابر ضربه محشر ریکاردو کوارشما انجام دهد ولی در عوض این فرصت را به ایران داد تا حد ممکن در بازی باقی بماند … و لحظه ای صعودش را حس کند. او در برابر ضربه رونالدو نلرزید و نماد ایران مستحکمی بود که واقعا به اندازه بقیه استحقاق این گروه B را داشت.

کریستیانو رونالدو، با تخفیف … 3

وقتی دید ضربه طارمی به تور کوچک خارجی دروازه پاتریسیو برخورد کرد، کریستیانو رونالدو حتما یک نفس خیلی عمیقی کشید … یک خوشحالی عمیق چون پرتغال در دو قدمی جریمه شدن بود. CR7 در طول بازی کمتر دیده شد و یک پنالتی حیاتی که می توانست تیمش را از خطر دور کند را از دست داد چون از بخت بدش مقابل بیرانوندی قرار گرفت که چابک بود و با ضربه او از جا کنده شد. رونالدو در دقیقه 80 روی یک حرکت زشت عصبی مستحق دریافت کارت قرمز از داور بود. یک بازی که او در جریانش قرار نداشت. پیش می آید. حتی برای توپ طلای فرانس فوتبال 2017

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.