تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر

تیم منتخب هفته سوم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که تیم استقلال به دلیل برد پرگلی که به دست آورد با 5 نماینده بیشترین تعداد بازیکن در ترکیب را دارد.

به گزارش “ورزش سه” هفته سوم مسابقات لیگ برتر تا به اینجا کم گل‌ترین هفته مسابقات لیگ برتر بوده است. روز پنجشنبه سه دیدار از این هفته برگزار شد که هر سه بازی با نتیجه تساوی به پایان رسید. در اولین دیدار تیم پارس جنوبی جم در قائمشهر به مصاف نساجی مازندران رفت و در نهایت با نتیجه تساوی 1-1 مقابل این تیم متوقف شد. محمد عباس‌زاده برای نساجی و ابراهیم صالحی برای پارس گلزنی کردند. دیدار تیم‌های استقلال خوزستان و پرسپولیس تهران و هم‌چنین سایپا تهران و ذوب‌آهن اصفهان هم با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

اولین دیدار روز جمعه هم بین دو تیم سپیدرود رشت و ماشین‌سازی تبریز برگزار شد که شاگردان خداداد عزیزی با کسب نتیجه تساوی 1-1 برابر حریف تبریزی به اولین امتیاز خود در لیگ هجدهم دست یافتند. تیم پدیده مشهد هم در دومین دیدار خانگی خود در ورزشگاه امام رضا (ع) توانست با گل دقیقه 93 امین قاسمی‌نژاد به سه امتیاز شیرین دست پیدا کند و با 6 امتیاز چسبیده به پرسپولیس در رده دوم قرار بگیرد. تیم استقلال تهران هم با نتیجه پرگل 3-0 مقابل تراکتورسازی تبریز به برتری رسید تا با 5 امتیاز به رده چهارم جدول صعود کند. دو دیدار پایانی این هفته هم با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت. سپاهان در خانه برابر پیکان متوقف شد و نفت مسجدسلیمان هم به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل مقابل فولاد دست نیافت.

تیم منتخب هفته سوم به شرح زیر است:

دروازه بان:

رشیدمظاهری(ذوب آهن)

رشید مظاهری دروازه بان دوم تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام جهانی همواره و در اکثر مسابقاتی که به عنوان دروازه بان تیم باشگاهی اش به میدان می رود با واکنش های نجات بخش دروازه خود را از فروریختن نجات می دهد. مظاهری در بازی سایپا هم‌ در لحظات پایانی با یک سیو فوق العاده روند شکست ناپذیری در لیگ را حفظ کرد‌. او در سه بازی گذشته مقابل نساجی، استقلال و سایپا با وجود دریافت گل با سیوهایی که داشته از ارکان مهم ۵ امتیازی شدن ذوب آهن به حساب می آید. به جز مظاهری، وحید شیخ ویسی هم در دیدار سپاهان مقابل پیکان در روز گذشته روز خوبی را پشت سر گذشت و او هم می توانست به عنوان دروازه بان برتر هفته انتخاب بشود.

مدافعان:

سجاد مشکل‌پور (پیکان تهران):

مدافع تنومند تیم پیکان روز بسیار خوبی را در ورزشگاه نقش جهان پشت سر گذاشت و با کمی ارفاق همراه با وحید شیخ‌ویسی کار را برای مجید جلالی درآورد. سپاهانی ها در هر دو نیمه بازی موقعیت‌های فراوانی را به دست آوردند که اغلب آن‌ها از ارسال پاس‌های قطری به عمق دفاع پیکان و ضربات شوت از راه دور به دست آمد. سپاهانی‌ها برای استفاده از تاکتیک اول بازیکنانی سرزنی مانند کی‌روش استنلی و سجاد شهباززاده را در ترکیب خود داشتند اما جلوی این دو‌ مهاجم سدی به نام سجاد مشکل‌پور وجود داشت و تمامی حملات طلایی‌پوشان از این طریق خنثی شد و خطری دروازه پیکان را تهدید نکرد تا سجاد مشکل‌پور به واسطه نمایش درخشانش و ثبت سومین کلین شیت همراه با شیخ‌ویسی در تیم هفته جای بگیرد.

میلاد شیخ‌سلیمانی ( سپیدرود رشت):

مدافع جوان تیم سپیدرود رشت بعد از پشت سر گذاشتن دوران محرومیت خود اولین بازی با پیراهن سرخ تیمش در لیگ هجدهم را برابر گسترش فولاد تبریز انجام داد. مدافع اسبق نفت مسجدسلیمان که در ابتدای لیگ با پارس جنوبی جم به توافق رسیده بود حالا در عضویت تیم سپیدرود رشت قرار دارد. شیخ سلیمانی در بازی دیروز سپیدرود موفق ظاهر شد و یکی از بازیکنان خوب تیمش بود. او همراه با میثم تهیدست عمق دفاع این تیم را به خوبی پوشش داد و اجازه خودنمایی به بازیکنان گسترش را نداد و به همین دلیل شاگردان فیروز کریمی به تاکتیک استفاده از شوت‌های از راه دور روی آوردند و تک گل آن‌ها هم از این طریق به ثمر رسید. اما اوج کار شیخ سلیمانی در دقیقه 95 بازی رقم خورد. جایی که مهاجم گسترشی‌ها با یک ضربه نرم توپ را از کوروش ملکی رد کرد و دروازه سپیدرودی‌ها برای بار دوم در حال فروپاشی بود که این مدافع جوان با تکلی به موقع توپ را از روی خط دروازه برگشت داد و یک امتیاز ارزشمند به تیمش تقدیم کرد.

مجتبی لطفی(پارس جنوبی جم)

مدافع پارس جنوبی جم اگرچه در دقیقه 2 بازی ابروی خود را شکافته شده دید اما با بانداژ کامل سر در طول 90 دقیقه عملکرد خوبی بر جای گذاشت. مجتبی لطفی در کنار حامد نورمحمدی به عنوان مدافعان وسط پارس جنوبی در مصاف با نساجی توانستند روز خوبی را سپری کنند و اجازه نفوذ به مهاجمان حریف را ندهند. به طوری که اگر آن پنالتی توسط عماد میرجوان به حریف داده نمی شد، شاید این خط دفاع دومین کلین شیت فصل را به نام خود ثبت می کرد. لطفی در خط دفاع روی نبردهای هوایی بسیار موفق عمل کرد و روی زمین نیز با وجود مصدومیتی که داشت با تعصب خاص خودش هیچ توپی از او رد نشد. این مدافع بلند قامت که در هفته اول لیگ برتر اشتباهاتی داشت، در این هفته جبران کرد و نقشی کلیدی در کسب یک امتیاز برای تیمش از جهنم ورزشگاه وطنی قائمشهر داشت. لطفی بی تردید با این عملکرد نظر کادرفنی پارس جنوبی جم را نیز جلب کرده است.

هافبک‌ها:

فرشید باقری (استقلال تهران):

بی شک یکی از بهترین بازیکنان استقلال برای ثبت برد پرگل مقابل تراکتورسازی فرشید باقری بود. بازیکنی که با قرار گرفتن در پست هافبک دفاعی اجازه هر گونه خلق موقعیت را از تراکتوری‌ها گرفت و در مقابل بر روی حملات استقلال هم تاثیر گذار بود. در صحنه گل اول باقری به خوبی توپ مدافع تراکتور را در میانه راه قطع کرد و با دادن آن به روح‌الله باقری پایه‌گذار اولین گل استقلال شد. وی در نیمه دوم هم خوش درخشید و با کنترل اشکان دژاگه و مسعود شجاعی اجازه خودنمایی به آن‌ها را نداد. در ادامه باقری بار دیگر با قطع توپ حریف و‌ دادن آن به اسماعیلی یک موقعیت دیگر برای استقلال به وجود آورد که این موقعیت توسط مرتضی تبریزی از بین رفت.

مسعود ریگی (پدیده مشهد):

هافبک سابق بادران تهران که در ابتدای لیگ هجدهم به پدیده مشهد اضافه شده است در سه بازی ابتدایی تیمش جز یاران ثابت و خوب یحیی گل‌محمدی بود. ریگی در بازی با صنعت نفت آبادان با توجه به اینکه یکی‌ از هافبک‌های دفاعی تیمش بود به خوبی وارد فاز هجومی تیمش می‌شد و به یاران خود کمک‌ می‌کرد. در یکی از موقعیت‌های پدیده که در نیمه اول به دست آمد توپ بلوکه شده در اختیار مسعود ریگی قرار گرفت که شوت این بازیکن با اختلاف کمی از کنار دروازه به بیرون رفت. در ادامه هافبک شیرازی پدیده در دقیقه ۴۵ بازی بار دیگر صاحب موقعیت در پشت محوطه جریمه نفت آبادان شد که شوت سنگین و زیبایش توسط شهاب گردان به کرنر فرستاده شد. ریگی در نیمه دوم همراه با اکبر صادقی بیشتر به کار دفاعی مشغول شد و به مدافعان و دروازه‌بان خود کمک کرد تا اولین کلین شیت را در لیگ هجدهم ثبت کنند.

علی کریمی (استقلال تهران):

کریمی در بازی با تراکتورسازی کمی جلوتر از فرشید باقری به میدان رفت و علاوه بر شرکت در کارهای هجومی استقلال با اضافه شدن به فرشید اسماعیلی و کمک به آن موقعیت‌هایی برای آبی‌پوشان خلق می‌کرد. در صحنه گل دوم استقلال، علی کریمی به حضور در پشت محوطه جریمه تراکتور یک پاس تو عمق برای وریا غفوری ارسال کرد و‌ در ادامه و با اشتباه مدافع تراکتورسازی توپ در اختیار فرشید اسماعیلی قرار گرفت و‌ این بازیکن با ارسال پاس پشت پا پایه گذار گل اول تبریزی و دوم استقلال شد. در ادامه کریمی که حالا در ترکیب استقلال جا افتاده است بعد از همکاری‌ که با تبریزی داشت در محوطه جریمه حریف صاحب موقعیتی شد که این موقعیت هم از دست رفت.

ایمان مبعلی(استقلال خوزستان):

هافبک ۳۶ ساله تیم استقلال خوزستان که پس از ۴ فصل دوباره به جمع آبی های جنوب اضافه شده، تا قبل از دیدار مقابل پرسپولیس حدود ۲۰ دقیقه فرصت بازی پیدا کرده بود و این مسابقه حساس در هفته سوم لیگ، اولین حضور فیکس او را در ترکیب استقلال به همراه داشت.

در دیداری که اکثر دقایق آن در میانه میدان دنبال شد و هافبک ها بیشتر از سایر بازیکنان صاحب توپ شدند، نقش ایمان مبعلی بسیار حائز اهمیت بود. این مهره با تجربه کمک زیادی کرد که استقلال از زیر فشار حریف قدرتمند خود خارج شود. مبعلی تاکتیک داریوش یزدی یعنی ارسال پاس های بلند به پشت دفاع پرسپولیس را به خوبی انجام داد و هر زمان که صاحب توپ می‌شد، سعی می کرد تک مهاجم تیم خود را در فضاهای اطراف دفاع پرسپولیس صاحب توپ کند تا در همین فاصله ی رسیدن توپ به رضا درویشی، دفاع استقلال خوزستان سر و شکل خود را به دست آورد و آماده حملات بعدی پرسپولیس شود. کاپیتان استقلال همچنین در نبردهای میانه زمین قافیه را به بازیکنان جوانتر از خود مثل بشار رسن نباخت و نبض بازی را به شکل مناسبی در دست داشت.

فرشید اسماعیلی (استقلال تهران):

بی اغراق ستاره استقلال در بازی با تراکتورسازی فرشید اسماعیلی بود. بازیکنی که با تحرک بالا و‌ تکنیک خوبش بار طراحی حملات آبی‌پوشان را بر عهده دارد. اسماعیلی در این بازی همه کار کرد. او در صحنه گل دوم استقلال از اشتباه دفاع تراکتورسازی به خوبی استفاده کرد و با ارسال پاس زیبای پشت پای خود تبریزی را در موقعیت گلزنی قرار داد و این مهاجم اولین گل خود با پیراهن استقلال را به ثمر رساند. هافبک آبی‌‌پوشان در ابتدای نیمه دوم هم با ارسال زیبای خود باز هم فرصتی خطرناک برای تبریزی به وجود آورد که هد این بازیکن در اختیار فروزان قرار گرفت. در ادامه ثبت گل سوم برای استقلال حسن ختامی بود برای بازی خوب اسماعیلی. شماره هشت استقلال در این صحنه باز هم از اشتباه مدافع تراکتورسازی استفاده کرد و با شلیک شوتی زیبا محسن فروزان را تسلیم خود کرد و مهر نهایی را بر بازی خوب خود زد.

مهاجمان:

محمد عباس‌زاده ( نساجی مازندران):

کاپیتان تیم نساجی در بازی سوم تیمش یکی از کلیدی‌ترین شاگردان جواد نکونام بود. عباس‌زاده در بازی برابر پارس تقریبا همه کار برای موفقیت کرد اما تیمش در کسب پیروزی ناکام بود. مهاجم با تجربه نساجی در این بازی گل اول تیمش را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و شادی را به سکوهای ورزشگاه شهید وطنی تقدیم کرد. وی در ابتدای درخشش خود و در دقیقه پنج بازی یک شوت زیبا از روی ضربه ایستگاهی به دست آمده برای تیمش شلیک کرد که این توپ با نهایت بدشانسی پس از برخورد به تیرک دروازه از دست رفت. عباس‌زاده که بسیار انگیزه داشت نساجی را به اولین برد خود در لیگ برتر برساند یک موقعیت هم برای ممشلی به وجود آورد و این توپ تبدیل به گل شد اما کمک داور آن را آفساید اعلام کرد تا نساجی افسوس بزرگی برای از دست رفتن برتری خود بخورد.

مرتضی تبریزی (استقلال تهران):

۲۸ دقیقه برای این بازیکن همدانی کافی بود تا اولین گل خود با پیراهن استقلال را به ثمر برساند. تبریزی در جدال با تراکتورسازی خیلی پخته عمل کرد و هماهنگی عجیبی با بازیکنان استقلال علی‌رغم فرصت کمی که داشت از خود به نمایش گذاشت. وی در دقیقه ۲۸ بازی پاس زیبای فرشید اسماعیلی را با یک شوت مهارنشدنی به طاق دروازه فروزان چسباند تا انتظار زیادی برای اجرای شادی گل مقابل هواداران استقلال نکشد. در ادامه این مهاجم که به عنوان وینگر بازی می‌کرد با دریبل موفق خود مدافع تراکتورسازی را از پیش رو برداشت و‌ با ارسال یک پاس در عمق وریا غفوری در موقعیت گلزنی قرار داد که‌ این موقعیت توسط شماره ۲۱ استقلال از بین رفت. در ادامه تبریزی بر روی گل سوم آبی‌پوشان هم‌ تاثیر گذاشت. او با توپ دزدی از مدافع حریف به عمق دفاع تراکتور نفوذ کرد و همین توپ پس از دفع شدن به اسماعیلی رسید و گل سوم استقلال وارد دروازه فروزان شد. در ادامه تبریزی موقعیت‌های نصفه و نیمه‌ای مقابل تراکتور داشت که همگی آن‌ها از دست رفت تا این مهاجم تازه وارد روز فوق‌العاده‌ای در اولین بازی خود پشت سر بگذارد.

.varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.