لیونل مسی بهترین بازیکن تاریخ می شود؟

یک ماه آینده می تواند تاثیر بسزایی در دوره حرفه ای لیونل مسی، ستاره آرژانتینی بارسلونا داشته باشد.

به گزارش “ورزش سه”، فصل از منظر فردی برای لیونل مسی فوق العاده پیش رفت و شاید اگر شکست عجیب بارسلونا در مرحله برگشت لیگ قهرمانان مقابل لیورپول رقم نمی خورد، همین حالا نیز دیگر کسی تردیدی نداشت که عنوان مرد سال فوتبال جهان در سال 2019 به کاپیتان بارسلونا خواهد رسید.

اما دو شکست غیرمنتظره مقابل لیورپول و در ادامه در فینال کوپا دل ری مقابل والنسیا باعث افزایش تردیدها در این خصوص شده و مشخص نیست چه کسی این عنوان را در اواخر سال 2019 بالای سر خواهد برد.

لیونل مسی در فصلی که گذشت با به ثمر رساندن 36 گل یک بار دیگر موفق شد عنوان کفش طلای لالیگا و اروپا را از آن خود کند و وی همچنین بعد از چند سال در لیگ قهرمانان نیز بالاتر از کریستیانو رونالدو ایستاد و با 12 گل، عنوان بهترین گلزن این تورنمنت را نیز به خود اختصاص داد.

اما درخشش دو ستاره لیورپول یعنی محمد صلاح و ویرژیل فن دایک، ممکن است در نهایت رویای کسب ششمین توپ طلا را برای لئو مسی ویران سازد. محمد صلاح گرچه همانند فصل قبل درخشان نبود، اما با لباس مرسی سایدی ها موفق به فتح لیگ قهرمانان شد و مهم تر از او فن دایک نمایشی خیره کننده در این سال ارائه داد.

فن دایک در 64 بازی حتی یک بار هم دریبل نخورد، عنوان بهترین بازیکن فصل لیگ برتر را از آن خود کرد، در لیگ قهرمانان درخشان ظاهر شد و به عنوان قهرمانی دست یافت و یک فصل فوق العاده را با مرسی سایدی ها سپری کرد. همچنین فن دایک نماد تحول هلند نوین لقب گرفته و شاید تا کمتر از یک ماه دیگر به عنوان کاپیتان، جام لیگ ملت های اروپا را نیز بالای سر ببرد.

اما خبر خوب برای لیونل مسی اینجاست که در طول تاریخ به جز فرانتس بکن بائر و فابیو کاناوارو دیگر مدافعی موفق به فتح عناوین فردی جهانی نشده (لوتار ماتیوس و ماتیاس سامر در دوران اوج در خط میانی بازی می کردند) و آخرین بار کاپیتان تیم ملی ایتالیا در سال 2006 به عنوان بهترین بازیکن جهان شناخته شده است.

با توجه به اینکه برنده جایزه از مسیر رای گیری مشخص می شود و اقبال عمومی بر مهاجمان و هافبک هاست، فن دایک کار دشواری برای تصاحب عنوان مرد سال دارد و لیونل مسی همچنان شاید بخت اول به شمار می آید.

اما یک فرصت فوق العاده پیش روی لیونل مسی برای افزایش فوق العاده شانس خود وجود دارد. تا چند هفته دیگر رقابت های کوپا آمریکا آغاز خواهد شد و مسی می تواند با کسب موفقیت در این رقابت ها با لباس تیم ملی آرژانتین، تقریبا ششمین توپ طلای خود را قطعی سازد. ناکامی های همیشگی در تیم ملی نقطه ای تاریک در کارنامه مسی بوده و این روند می تواند این بار طالع خوشبختی او لقب گیرد.

ستاره شماره 10 تا به حال حتی یک بار هم در عرصه ملی موفق به کسب قهرمانی نشده و موفقیت با آلبی سلسته می تواند باعث فتح ششمین جایزه شود تا او بالاتر از کریستیانو رونالدو، از منظر جوایز فردی تبدیل به بهترین ستاره تاریخ فوتبال گردد.

سال آینده رقابت های یورو 2020 برگزار می شود و ستاره آن رقابت ها شانس خوبی برای توپ طلا دارد و در سال 2021 نیز تصور تکرار این درخشش از مسی 34 ساله دشوار خواهد بود؛ پس امسال با توجه به خارج شدن تقریبی رونالدو از کورس، بهترین فرصت برای مسی فراهم شده است.

علیرغم درخشش بازیکنانی چون کیلیان امباپه، ادن هازارد، محمد صلاح و چند بازیکن دیگر، به نظر می رسد رقابت فتح توپ طلا بین مسی و فن دایک خواهد بود و لباس راه راه تیم ملی آرژانتین می تواند برای مسی ارمغان آور موفقیت باشد.

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.