کی‌روش: خیلی چیزها را فراموش نمی‌کنم

سرمربی تیم ملی ایران در حاشیه تمرین امروز در رابطه با شرایط آخرین بازی ایران در مرحله گروهی اعلام کرد که این مهمترین بازی از زمان حضورش در ایران است.

به گزارش” ورزش سه” تیم ملی ایران برای بازی حساس برابر پرتغال آماده می شود و آخرین تمرین هایش را در مسکو انجام می دهد. کارلوس کی روش قبل از سفر تیم ملی به سارانسک در حاشیه تمرین ملی درباره شرایط تیم و بازی برابر پرتغال گفت:« هنوز یکسری از کارهای ریکاوری ما از بازی اسپانیا باقی مانده است و اکنون بین 8 تا 10 بازیکن تیم تمرینات ریکاوری دارند. همچنین امروز یکسری از بچه ها آخرین تمرینشان را در مسکو انجام می دهند و برای بازی با پرتغال آماده می شوند.»

سرمربی تیم ملی در ادامه گفت:« بازی خیلی مهمی پیش رو داریم. به جرات می توانم بگویم که در هشت سالی که هدایت تیم ایران را به عهده گرفته ام جذاب ترین، مهمترین و یکی از دشوارترین بازی هایمان مسابقه ای است که باید برابر پرتغال برگزار کنیم. چرا که این بازی پلی خواهد بود برای صعود به دور دوم. بازیکنان ما کار بزرگی پیش رو دارند اما برای انجام این کار بزرگ آماده می شوند.»

او در ادامه با بیان اینکه این می تواند مهمترین بازی تاریخ تیم ملی ایران هم باشد گفت:«مطمئنا این مهمترین بازی تاریخ فوتبال ایران است چون ما برای حضور در جام جهانی جنگیدیم و این حق را برای خودمان کسب کردیم که اینجا باشیم. فراموش نکنید قبل از اینکه به روسیه بیاییم کسی حق فکر کردن به این رویا را هم برای ما قائل نبود اما توانستیم حق انجام سه بازی در جام جهانی را برای خودمان به دست بیاوریم و هنوز هم خوشبختانه تا آخرین بازی این رویا زنده است. این یک مساله خاص و متفاوت برای فوتبال ایران است.»

کی روش درباره قضاوت دارو اروگوئه ای در بازی با اسپانیا گفت:«ما مربیان اصولا در موضع مناسبی برای صحبت درمورد داوری قرار نداریم ولی آنقدر بازی مقابل تیم های بزرگ و درجه یک دنیا برای ما مربیان سخت هست که توقع و فکرما این است که داوران توانایی و دانش مناسب را برای قضاوت در این دیدارها داشته باشند. برای بازی ما مقابل اسپانیا همانطور که متوجه بودید داورانی از امریکای جنوبی که اسپانیایی زبان بودند را گذاشتند و بازیکنان اسپانیا به صورت دائم با داور صحبت می کردند. واقعا برخورد داور با بازیکنان دو تیم کاملا رفتار دوگانه ای بود. وقتی با اسپانیایی ها برخورد داشت یک مدل دیگر بود با محبت و متاثر از رفتار آنها و وقتی با بازیکنان ما صحبت می کرد یا اخطارهای نادرستی که می داد بسیار برخورد تند و خشن و غیرقابل قبول داشت. حتی داور چهارم به گونه ای رفتار کرد که من رفتم به سراغ ناظر بازی و گفتم اگر داور چهارم می خواهد من را بزند مشکلی نیست. به شدت این دوگانگی در رفتار داوران مشهود بود. »

او با انتقاد از سیستم ویدئویی هم اضافه کرد:«واقعا دلیل پیدایش سیستم VAR را نمی فهمم. به خاطر اینکه این سیستم جلوی خطاهای انسانی را می گرفت، پانصد بار ما روز گذشته صحنه گل را نگاه کردیم و متوجه نشدیم معیارهای دوگانه این داور برای چه بوده است. من نباید زیاد راجع به این مساله صحبت کنم.»

او همچنین درباره مسئولیتی که امروز با حمیات همه جانبه مردم ایران روی دوشش قرار دارد اضافه کرد: «سنگینی مسئولیت ملت را خیلی وقت است که روی شانه هایم احساس می کنم. شروع جنگیدن و برنامه ریزی برای این رویا را از خیلی وقت پیش شروع کردم. از من پرسیدید می توانیم به این رویا دست پیدا کنیم؟ بعضی از افراد دیر از خواب بیدار شدند متاسفانه! این افراد من و بازیکنان نبودیم که دیر بیدار شدیم. ما بیش از یک سال است که داریم تلاش می کنیم برای اجرای یک برنامه آماده سازی خاص ولی آب و غذا سر وقت باید برسد تا مثمر ثمر باشد. فقط امیدوار هستم ما بتوانیم درس بگیریم از اتفاقات که در جام جهانی برزیل افتاد و در استرالیا 2015 تکرار شد و دوباره قبل از جام جهانی 2018 شاهد آن بودیم. امیدوارم کسانی که بی احترامی کردند به برنامه های تیم ملی، کسانی که نگذاشتند این برنامه آماده سازی اجرا شود درس بگیرند چون در هشت سال گذشته هیچ چیزی در فوتبال ایران تغییر نکرده است. امیدوارم این تغییر اتفاق بیفتد اما الان تمام تمرکزم روی بازی با پرتغال است.» او افزود:« خیلی تشکر می کنم از ابراز محبت و حمایت هایی که صورت گرفته است. ولی الان دیگه این کلام ها روزهای تمرینی که ما از دست دادیم را نمی تواند برگرداند و آن حمایت هایی که آن زمان احتیاج داشتیم را جایگزین نمی کند و بازی های آماده سازی. متاسفانه حافظه بدی ندارم و متاسفانه خیلی چیزها را فراموش نمی کنم»

کی روش در انتها درمورد اینکه آیا گفته مهدی تاج درباره تمدید قراردادش با فدراسیون فوتبال را تایید می کند اضافه کرد:« همانطور که گفتم الان زمانی نیست که راجع به آینده صحبت کنیم. الان باید راجع به حال صحبت کنیم. این صحیح است ما صحبت های رسمی با هم داشتیم الان می خواهم روی حال و بازی پرتغال تمرکز کنم. بین من و فدراسیون فوتبال مشکلی نیست، همانجوری که گفتم اگر بخواهم توافق کنیم اگر کسانی که برنامه ها لطمه زدند بازهم بخواهند این کار را تکرار کنند ما این کار را نمی کنیم. الان بازی با پرتغال مهم است و بگذارید تمرکزم را روی این بازی بگذارم.»

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.