تمجید ویژه مورینیو از تغییر سبک بارسلونا

از نگاه مورینیو، بارسلونا ارائه فوتبال جذاب و زیبا را کنار گذاشته و بیشتر به یک تیم نتیجه گرا تبدیل شده است.

به گزارش “ورزش سه، بارسا در دو ال کلاسیکوی اخیر که به فاصله سه روز برگزار شد و در هر دو نیز موفق شد رئال را شکست دهد، تیم برتر میدان نبود با این حال توانست نتیجه را از آن خود کند.

بارسا همواره سبک فوتبال جذاب و تماشاگر پسند را در دستور کار قرار می دهد اما پس از سه ناکامی متوالی در لیگ قهرمانان که با قهرمانی رئال نیز همراه بود، ارنستو والورده در فصل جاری بارسا را به تیمی نتیجه گرا تر از همیشه تبدیل کرده است. برخی حتی معتقدند که بارسا حالا به تیمی نزدیک به ایده های ژوزه مورینیو تبدیل شده است.

مورینیو که کار تفسیر بازی شب گذشته رئال و بارسا را برای بی این اسپورتس انجام می داد، به تمجید از سبک بازی جدید بارسا پرداخت و گفت:« بارسا را در فصل جاری بسیار منسجم تر از فصول گذشته دیده ام. آنها حالا به خوبی می دانند چه زمانی دفاع کنند و چگونه در فاز دفاعی متحد باشند.

بارسا دیگر مثل سابق خوب و جذاب بازی نمی کند و بیشتر نتیجه گرا شده است و این یک نکته کلیدی است. همین به بارسا کمک خواهد کرد تا در لیگ قهرمانان موفق تر از گذشته ظاهر شود. بارسا حالا آماده رقابت با تیم های بزرگ اروپا در مراحل بالاتر لیگ قهرمانان است.»

مورینیو همچنین به ستایش از بازی ایوان راکیتیچ، ستاره کروات بارسا پرداخت و گفت:« راکیتیچ یکی از بازیکنانی است که بسیار کم به او پرداخته می شود و ارزش کار او را نادیده می گیرند. راکیتیچ در همه سطوح بی نقص بازی می کند. او بسیار می دود، پشت مسی تمام فضاهای خالی را پوشش می دهد و زمانی که توپ به او می رسد، کارها را برای بارسا ساده تر از همیشه می کند.

البته معتقدم او باید مثل برخی بازیکنان(کنایه به پوگبا) فعالیتش در اینستاگرام را هم بهتر کند چون این در دنیای کنونی فوتبال، اهمیت بالایی دارد.»

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.