مصلحت اندیشی‌های فدراسیون پنج ستاره/ وقتی بهترین‌ها انتخاب نشدند

در مراسم برترین‌های لیگ باز هم مصلحت اندیشی شد.
به گزارش وبسایت نود، روز گذشته مراسم برترین‌های فوتبال ایران در سال 98-97 برگزار شد. شروع مراسم با بی نظمی‌هایی همراه بود و با وجود اینکه در همه جای دنیا اینگونه مراسم با نظم و ترتیب خاصی برگزار می‌شود، مراسم برترین‌های فوتبال ایران با بیش از یک ساعت تاخیر آغاز شد. همان طور که از قبل هم انتظار می‌رفت انتخاب برترین‌های فوتبال ایران همراه با مصلحت‌اندیشی بود و در برخی انتخاب‌ها افرادی که شایسه بودند، انتخاب نشدند. در برگزاری این مراسم صحبت از برترین‌های لیگ می‌شود اما بازی‌های ملی هم ملاک قرار می‌گیرد. به طور مثال علیرضا بیرانوند بهترین بازیکن ایران در فصل گذشته بوده اما وقتی صحبت از لیگ برتر می‌شود نباید او را با توجه به عملکردی که در لیگ داشته به عنوان برترین دروازه‌بان انتخاب کرد. در این گزارش نگاهی به انتخاب‌ برترین‌های فوتبال ایران انداخته‌ایم.

جایزه به خاطر درخشش در تیم ملی

علیرضا بیرانوند فصل خوبی را همراه با پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا پشت سر گذاشت. او با مهار به یادماندنی ضربه‌ی سر ژاوی هافبک اسبق باشگاه بارسلونا که در السد قطر بازی می‌کرد، نقش به‌سزایی در رسیدن پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا داشت. بیرانوند در جام ملت‌های آسیا هم عملکرد قابل قبولی داشت و در بازی مرحله یک هشتم نهایی با عمان در همان دقایق ابتدایی موفق شد پنالتی را از حریف بگیرد تا تیم ملی به بازی برگردد و در نهایت عمان را شکست دهد. دروازه‌بان سرخپوشان پایتخت اما در لیگ هجدهم بهترین دروازه‌بان لیگ نبود. بیرانوند که به عنوان بهترین دروازه‌بان در فصل گذشته انتخاب شد با توجه به نمرات سایت نود، هفتمین دروازه‌بان لیگ بود.

پیام نیازمند دروازه‌بان جوان باشگاه سپاهان که امیر قلعه‌نویی او را از پیکان به جمع زردپوشان اصفهانی آورد، بهترین دروازه‌بان لیگ هجدهم بر اساس نمرات سایت نود است و می‌توانست در مراسم دیشب به جای بیرانوند انتخاب شود.

بیرانوند به عنوان بهترین بازیکن در مراسم دیشب هم انتخاب شد که بر اساس نمرات سایت برنامه نود احمد نوراللهی بهترین بازیکن فوتبال ایران در لیگ هجدهم است. در رده‌بندی کلی بازیکنان بر اساس نمرات گروه آنالیز نود، بیرانوند در رده 76 قرار دارد و قاعدتا نباید جایزه عنوان بهترین بازیکن لیگ به او برسد. بهتر بود اعلام می‌شد این جوایز به بهترین‌های فوتبال ایران اختصاص دارد نه لیگ.

وقتی شجاع دیده نشد

سید جلال حسینی کاپیتان پرسپولیس به عنوان برترین مدافع لیگ انتخاب شد. سید جلال در چند فصل گذشته هم در جمع برترین‌ها حضور داشته اما در لیگ هجدهم مدافعانی بودند که عملکرد بهتری نسبت به او داشته‌اند. بر اساس نمرات سایت نود، شجاع خلیل‌زاده دیگر بازیکن سرخپوشان پایتخت بهترین مدافع فوتبال ایران بود. بعد از خلیل‌زاده هم جورجی ولسیانی بازیکن فصل گذشته نساجی، بهترین مدافع لیگ برتر بر اساس نمرات نود است. جلال حسینی بعد از شجاع خلیل‌زاده و ولسیانی سومین مدافع برتر لیگ هجدهم بر اساس نمرات نود است.

انتخابی عجیب

با توجه به اینکه جایزه بهترین دروازه‌بان و بهترین مدافع را به پرسپولیسی‌ها داده بودند، برای بهترین هافبک سراغ بازیکنان سپاهان رفتند. با وجود اینکه احمد نوراللهی بهترین هافبک لیگ هجدهم از نظر نمرات سایت نود است و عملکرد خوبش باعث شد مسافر جام ملت‌های آسیا هم شود، مهدی کیانی بازیکن سپاهان به عنوان بهترین هافبک انتخاب شد. انتخاب عجیبی که جای هیچ توجیهی ندارد. بر اساس نمرات سایت نود کیانی هجدهمین هافبک لیگ بود. کیانی حتی در بین هافبک‌های تیم سپاهان هم از نظر نمرات سایت نود برترین هافبک نبود و انتخاب بحث انگیزی بود. به نظر‌ می‌رسد مسوولان قصد داشتند پس از اهدای دو عنوان به پرسپولیس از سپاهان، نایب قهرمان فصل قبل دلجویی کنند. در بخش انتخاب بهترین مهاجم و پدیده، انتخاب‌های قابل قبولی صورت گرفت.

در بخش انتخاب برترین داور وسط هم جایزه به علیرضا فغانی رسید. در توانایی‌های فغانی هیچ شکی نیست. او در حال حاضر یکی از 3 داور برتر قاره‌ی آسیا است اما در لیگ هجدهم عملکرد او درخشان نبود. بیژن حیدری و اشکان خورشیدی داورانی هستند که می‌شد به عنوان برترین داور فصل به آن‌ها جایزه داد.

1870

https://90tv.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.