هفته اول لیگ برتر از نگاه دوربین؛ پسران آینده

بازیکنی که گفته می‌شد قرار است جانشین کاپیتان پرسپولیس و بهترین مدافع فصل گذشته لیگ باشد، چند روز قبل از شروع مسابقات زمزمه حضورش در لیست مازاد شنیده شد.
به گزارش وب‌سایت نود، هفته اول لیگ بعد از مدت‌ها انتظار برگزار شد و نتایجی تقریبا قابل پیش‌بینی به دست آمد. باخت استقلال در اولین گام و کامبک عجیب نارنجی‌پوشان را می‌توان غافلگیری‌های هفته اول دانست. غافلگیری که آبی‌ها امیدوار به جبران آن و نارنجی‌ها امیدوار به تکرار آن هستند.

زمانی که بازی گره می‌خورد و هیچ یک از دو تیم نمی‌توانند در طول بازی به گل برسند فقط یک سوپراستار می‌تواند این گره را باز کند. ترابی همان سوپراستار قرمزهاست که در فصل گذشته هم چند بار این کار را برای سرخپوشان انجام داد. او با همان دویدن مخصوص به خودش توپ را به علیپور رساند و در نهایت با یک چیپ زیباتر تبدیل به گل کرد. شائبه‌های آفساید بودن توپ می‌توانست از زیبایی این گل کم کند اما کارشناسان داوری بر سالم بودن آن صحه گذاشتند.

کنعانی‌زادگان این بازی را آرام در رویای حضور در ترکیب اصلی گذراند. بازیکنی که گفته می‌شد قرار است جانشین کاپیتان پرسپولیس و بهترین مدافع فصل گذشته لیگ باشد چند روز قبل از شروع مسابقات زمزمه حضورش در لیست مازاد شنیده شد. با شروع بازی‌ها او نه در لیست مازاد است و نه جانشین کاپیتان شده است. او فعلا یک مهره مطمئن روی نیمکت است برای روزهای مبادا.

بازیکن اخراجی استقلال کارش را با گل در پدیده آغاز کرد. مهاجمی که در زمان شفر مشخص نشد به چه دلیل با وجود عملکرد خوبش به سکوها منتقل شد انتظار می‌رفت با حضور سرمربی جدید شرایط بهتری پیدا کند. حضور استراماچونی اما به خروج او از تیم منجر شد. او در همان دقایق اندک حضورش در استقلال آنقدر خوب بود که نظر مثبت یحیی را جلب کند. مهاجمی که قرار است با بازیکن دیگر اخراجی پایتخت یعنی سروش رفیعی زوجی را تشکیل دهند که شاید سرمربیانشان را از تصمیمات خود پشیمان کنند.

بازی سایپا و ذوب‌آهن تا پایان نیمه اول همان بود که انتظارش را می‌رفت. زمانی که سایپا با دو گل از شاگردان منصوریان عقب افتاد می‌شد گفت که صادقی با تیم بیش از حد جوانش این فصل حرف چندانی برای گفتن نخواهد داشت. تیمی که هم خودش بسیار جوان است و هم کادرفنی‌اش بی‌تجربه. نیمه دوم اما دیگر این اظهارنظر کارایی نداشت. نیمه دوم می‌شد به این تیم بسیار جوان و سرمربی‌اش احترام گذاشت و منتظر حرف‌های بعدی آنها در لیگ ماند. حرفهایی که احتمالا شنیدنی خواهند بود. جوانی می‌‌تواند جادو کند.

در مورد حریف سایپا اما مشخص نیست چه باید گفت. منصوریان باز هم لیگ را با غافلگیری آغاز کرد. مربی که علاقه‌ای به هفته‌های آغازین لیگ ندارد و برای روشن شدن موتورش زمان زیادی لازم است. صبر و حوصله سعید آذری زیاد بود اما در مورد مدیران جدید مشخص نیست که چقدر حوصله دارند و واکنش‌شان به غافلگیرکردن‌های منصوریان چه خواهد بود.

بعد از رفتن برانکو ایوانکوویچ، اسکوچیچ می‌تواند تا حدودی جای خالی همتای کرواتش را پرکند. اسکوچیچ هم پیش از این نشان داده اهل کار کردن در فضا و شرایط سخت و طاقت‌فرسا بدون بهانه هست. شرایطی که او در فولاد با سربازهای محروم‌شده‌اش یا ملوان با مشکلات همیشگی‌اش در آن دست و پنجه نرم کرد و نتایج خوبی گرفت و به یکی از مربیان محبوب برای ایرانی‌ها تبدیل شد. او حالا هم یک تیم پراز مشکل دیگر را تحویل گرفته است. تیمی که به اندازه مشکلاتش استعداد و جذابیت دارد و این شادی گل شروع جذابش در لیگ بود.

حضور نورافکن در سپاهان اتفاق بدی برای استقلالی‌ها بود. او در اولین باز‌ی‌اش دو پاس گل هم داد تا داغ دل آنها را حسابی تازه کند. بازیکنی که از استقلال با اصرار زیاد به اروپا رفت تا پیشرفت کند. تمدید قرارداد نورافکن و بعد هم حضور او در شارلروا با یک قرارداد ترکمانچای شکل گرفت که مدیران استقلال آن را اجرا کردند. بعد از این همه ضرر نورافکن به ایران بازگشت و پیراهن سپاهان را برتن کرد. حالا کافی است تا این بازیکن مانند بازی با شاهین بوشهر در بازی مقابل استقلال با گل یا پاس گل ضربه نهایی را هم به پیکر آبی‌‌ها بزند تا معامله چند سر ضررشان تکمیل شود.

این هم نوآوری لباس جدید پرسپولیسی‌هاست. 0 این لباس‌ها شبیه به 8 است. شاید این اتفاق در حالت عادی ایرادی نداشته باشد اما وقتی 90 دقیقه، گزارشگرها بخواهند بازیکنان را اشتباه تشخیص بدهند دچار مشکل می‌شود. مثل جواد خیابانی که در طول بازی امیر روستایی را محمد نادری نامید. البته مشخص نیست دفاع چپ یک تیم در سمت راست خط حمله چه کار می‌کند.

30388

https://90tv.ir/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.