ایران 3 – یمن 0؛ برای صدر، دو سر کم آوردیم

تیم فوتبال امید ایران با سه ضربه سر زیبا از رضا شکاری، رضا جبیره و محمد مهدی خانی موفق به کسب دومین پیروزی پیاپی شد ولی به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به عراق در رتبه دوم گروه سوم ایستاد.

به گزارش “ورزش سه”، تیم فوتبال ایران در شرایطی به مصاف با یمن رسید که می دانست برای صدرنشین شدن باید حداقل 5 گل به این تیم بزند؛ چرا که عراقی پیش از آغاز دیدار ایران برابر یمن، با دو گل ترکمنستان را شکست داده بودند.
شاگردان کرانچار در نیمه اول با ترکیبی تدافعی وارد زمین شدند و نتوانستند کاری از پیش ببرند ولی در نیمه دوم کرانچار دو تغییر همزمان انجام داد و شکاری و ساکی را جایگزین رزاق پور و آقاجان پور کرد تا تیمش در حملات زهر بیشتری داشته باشد. این استراتژی جواب داد و رضا شکاری اولین گل بازی را در دقیقه 55 روی یک کرنر ثبت کرد؛ در ادامه روی یک ارسال دیگر این رضا جبیره بود که گل دوم را بازهم با ضربه سر ثبت کرد و در نهایت سومین و آخرین گل بازی هم روی یک ارسال خوب از مهدی قائدی و ضربه زیباتر از مهدی خانی ثبت شد تا کرانچار و شاگردانش سه امتیاز دیگر کسب کنند. با این حال با توجه به پیروزی 5 بر صفر عراق برابر یمن در دیدار اول و پیروزی 2 بر صفر در دیدار دوم برابر ترکمنستان که با نتیجه 3 بر 1 به ایران در بازی اول باخته بود، حالا عراقی با صدرنشینی به ایران می رسند تا تکلیف صدرنشین همانطور که از ابتدا حدس زده می شد، در بازی سوم مشخص شود.

یکشنبه چهارم فرودین ماه 1398؛ ورزشگاه آزادی؛ تماشاگر: 2631 نفر
داور:سیوارکورن از تایلند

ترکیب ایران:

معراج اسماعیلى، امید نورافکن، علیرضا آرتا، ابوالفضل جلالى، محمد آقاجان پور ( 45 ساکی)، ابوالفضل رزاق پور (45 رضا شکاری)، محمد خدابنده لو، مهدى مهدى خانى، مهدى قائدى( 80 حمیدرضا طاهرخانی)، رضا جبیره و محمدرضا آزادى

سرمربی: زلاتکو کرانچار

ترکیب یمن:

محمد میهوب – المایسی، الساروری، احمد ماهر ( 77 عبدالله زهرا) ، ناصر الگهواشی، محمد خیرالله، سعید سعد، محمد سالم، اوتمان (78 احمد جواد)، عبدالله الدهی و جمال
سرمربی: سامی نعاش

شرح گل

ایران (1-0): امیدهای ایران در دقیقه 55 روی ارسال کرنر که با ضربه بسیار خوب رضا شکاری از داخل محوطه جریمه همراه شد، موفق به ثبت گل اول بازی شد.

ایران (2-0): ارسال خوب مهدی خانی با ضربه جبیره همراه شد؛ روی ضربه اول گلر یمن واکنش خوبی داشت ولی در برگشت جبیره از راه رسید و دروازه خالی را باز کرد تا دومین گل ایران در دیدار برابر یمن و البته دومین گل خودش در این تورنمنت ثبت شود.

ایران (3-0): ارسال بسیار خوب مهدی قائدی در محوطه جریمه به مهدی خانی رسید و مهاجم پدیده با یک ضربه سر توپ را از بالای دستان دروازه بان وارد گل کرد تا شاید زیباترین گل ایران در این رقابت ها تاکنون ثبت شود.

شرح بازی

در این دیدار شاگردان کرانچار با توجه به پیروزی 2 بر صفر برابر ترکمنستان و رقم زدن تفاضل 7 مثبت، باید حداقل با نتیجه 5 بر صفر پیروز شوند تا در دیدار انتهایی برابر عراق به مشکل نخورند. شاید همین موضوع بود که تمرکز بازیکنان ایران را به هم ریخته بود و نتوانستند نمایشی که در دیدار اول برابر حریف قدرتمندتر یعنی ازبکستان داشتند را ارائه دهند. البته که موقعیت هایی ایجاد شد ولی برای ثبت گل کافی نبود تا نتیجه در پایان نیمه اول تساوی بدون گل باشد
در نیمه دوم کرانچار برای تغییر شرایط خیلی زود دست به کار شد و دو تغییر در ترکیب تیم ایجاد کرد تا سیستم تیم از 1-3-2-4 به 1-4-1-4 تغییر کند. این تغییرات خیلی خوب و زود جواب داد و تا قبل از دقیقه 80 امیدهای ایران سه گل زدند ولی حالا آنها در رتبه دوم گروه قرار دارند ودر بازی سوم برای صدرنشینی باید عراق را شکست دهند.

بهترین بازیکن

محمد مهدی خانی و مهدی قائدی در این بازی نمایش بسیار خوبی داشتند. مهدی خانی یک گل زد و یک گل ساخت و قائدی دو بار پاس گل داد تا دو مهاجم تیم ملی روز خوبی را تجربه کنند.

دقایق حساس:

دقیقه 2: شوت مهدی قائدی از زاویه بسته زده شد که پس از برخورد به مدافعین این موقعیت ویژه از دست رفت.

دقیقه 8: در شلوغی محوطه جریمه بازیکنان تیم امید فرصت مناسبی برای گلزنی داشتند که مدافعین پرشمار یمن اجازه گلزنی را از مهاجمین گرفتند.
دقیقه 10: شوت محمدرضا آزادی با فاصله بسیار زیادی از بالای دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 20: شوت بسیار خوب ابوالفضل رزاق پور به تیرک عمودی سمت چپ دروازه بان برخورد کرد و راهی اوت شد.

دقیقه 39: شوت امید نورافکن با پای راست زده شد ولی در چارچوب نبود و با فاصله یک متری راهی اوت شد.

دقیقه 42: ضربه سر بازیکنان تیم ایران با واکنش خوب دروازه بان به جایی نرسید.

دقیه 65: شوت سرکش محمدرضا آزادی با فاصله بسیار کمی از کنار تیرک عمودی دروازه راهی اوت شد.

دقیقه 79: ضربه محمد خدابنده لو از فاصله بسیار کمی راهی اوت شد.

حاشیه:

* نیما نکیسا و وینفرد شفر دو میهمان ویژه این دیدار به شمار می روند.
* پیش از شروع بازی بازیکنان یمن مورد تشویق حاضران در ورزشگاه قرار گرفتند.

* در نیمه دوم بارش باران در آزادی آغاز شده است.

* مهدی خانی پس از گل زیبایی که ثبت کرد، به سمت نیمکت آمد و سلام نظامی داد.

* داور 4 دقیقه وقت اضافی برای نیمه دوم در نظر گرفته است.

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.