آنالیز ایران با دراگان؛ اژدها وارد می‌شود!

به گزارش ورزش سه، نمایش تیم ملی مقابل عراق پیشرفت چشم‌گیری نسبت به دیدار گذشته داشت و این خود‌ گویای تأثیر حضور کادرفنی کنار تیم در روز‌های اخیر بوده است. دومین نمایش تیم ملی فوتبال ایران در مرحله‌ی سوم و نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، با برتری قاطع ۳-۰ ملی‌پوشان کشورمان به پایان رسید. ایران با ارائه‌ی یک بازی برتر در سراسر ۹۰ دقیقه، با ۳ گل جهانبخش، طارمی و قلی‌زاده، از سد شاگردان دیک ادووکات هلندی در تیم ملی عراق گذاشت تا به تنهایی و با ۶ امتیاز، بالاتر از کره ۴ امتیازی، صدرنشنین شود.

ایران در حالی پای به این میدان می‌گذاشت که نسبت به دیدار اول تغییرات زیادی را به خود می‌دید؛ بی‌شک مهم‌ترین تغییر مربوط به بازگشت دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان به نیمکت تیم ملی پس از رفع کرونا بود. اما در چینش نفرات و آرایش پایه‌ی ۳-۳-۴ ایران، سردار آزمون با رفع محرومیت به نوک پیکان تیم ملی اضافه شده بود تا مهدی طارمی به عنوان بال چپ به کار گرفته شود و علی‌رضا جهانبخش هم از بال چپ به بال راست آید، صادق محرمی با رفع مصدومیت جزیی‌اش در پست دفاع راست جلوتر از حردانی و سلمانی به ترکیب اصلی آمده بود، سعید عزت‌اللهی که در دیدار با سوریه عملکرد خوبی داشت، در این مسابقه از ابتدا جایگزین میلاد سرلک مصدوم شده بود و امید نورافکن در دفاع چپ به کار گرفته شد تا با انتقال او به این پست، وحید امیری یک خط جلوتر آید و به عنوان بازوی چپ عزت‌اللهی فعالیت کند.

آن سوی میدان، ادووکات تیمش را با ۳ تغییر نسبت به دیدار کره راهی میدان کرده بود؛ در پست دفاع چپ و با مصدومیت علی عدنان، بهترین فوتبالیست عراق، ضرغام اسماعیل جایگزین او شده بود و‌ طارق همام و صفا هادی هم به ترکیب اولیه اضافه شده بودند. عراق در این دیدار کار را با آرایش پایه‌ی ۱-۴-۱-۴ آغاز کرد. آن‌ها اگر قصد داشتند از جلوی زمین تیم ما را پرس کنند، آرایش خود را به ۳-۲-۱-۴ تغییر می‌دادند. پرسینگی که البته چندان موفقیت‌آمیز نبود.

https://www.varzesh3.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.