جوانمردی مهمتر از قهرمانی؛ درس کیا به نوجوانان

هادی مهدوی کیا روز گذشته در مسابقات قهرمانی نوجوانان تهران حرکتی جوانمردانه انجام داد.

به گزارش “ورزش سه”، روز گذشته آخرین هفته از مسابقات قهرمانی لیگ نوجوانان تهران برگزار شد؛ تا قبل از بازی‌های روز پایانی، پیکان با اختلاف 2 امتیاز بالاتر از تیم آکادمی کیا قرار داشت و به همین دلیل دیدارهای روز گذشته به صورت همزمان برگزار می‌شد.

  • آکادمی کیا که بدون اطلاع از نتیجه بازی پیکان شانس قهرمانی برای خود قائل بود، در مصاف با حریف خود در دقیقه 20 به یک گل دست یافت و این اتفاق در حالی رخ داد که دیدار پیکان در بازی همزمان با تساوی دنبال می‌شد و چنین نتایجی، آکادمی کیا را به قهرمانی می‌رساند.
  • اما پیش از گل اول آکادمی کیا اتفاقی رخ داد که در سرنوشت نتیجه این مسابقه و حتی لیگ نوجوانان تهران دچار تغییر شد؛ قبل از گل آکادمی کیا، بازیکن شماره 10 این تیم روی زمین می‌افتد و به همین علت توپ در اختیار مدافع حریف قرار می‌گیرد اما بازیکنان کیا مجددا و بلافاصله صاحب توپ می‌شوند و حمله‌ای ترتیب می‌دهند که روی یک ارسال به گل می‌رسند.

بعد از به ثمر رسیدن این گل، مربی حریف آکادمی کیا شروع به اعتراض به هادی مهدوی‌کیا می‌کند و می‌گوید به بازیکنان تیم کیا گفته بوده به دلیل زمین افتادن هم‌تیمی‌شان توپ را به اوت بزنند و آنها ناجوانمردانه به گل رسیدند و همچنین این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که مربی حریف آکادمی کیا در سمت مخالف زمین شاگردان هادی مهدوی‌کیا که حمله را ترتیب داده‌اند، بوده است ولی به طرز عجیبی شروع به اعتراض می‌کند.

با وجود اینکه چنین اتفاقی رخ داده و بعید به نظر می‌رسیده حتی مربی معترض صدایش به مهاجمان آکادمی کیا برسد، اما پس از این گل، هادی مهدوی‌کیا به شاگردانش می‌گوید برای اینکه مربی مقابل چنین اظهاراتی نداشته باشد و برای رعایت اصول جوانمردی، یک گل وارد دروازه خودی کنند که این اتفاق رخ می‌دهد و بازی به تساوی کشیده می‌شود.

در نهایت با یک پنالتی مشکوک که به نظر می‌رسید دو متر بیرون از محوطه جریمه خطا اتفاق افتاده، داور یک پنالتی به سود حریف آکادمی کیا اعلام می‌کند تا این تیم با دریافت یک گل، در دیداری پُر اتفاق و جنجالی که با رعایت جوانمردی از سوی آنها همراه بود، به تساوی 4 بر 4 رضایت دهد و به نایب قهرمانی در لیگ نوجوانان تهران برسد.

http://www.varzesh3.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.