لواندوفسکی ؛ تو هرگز توپ طلا نخواهی برد!

کارل هاینز رومینیگه، مدیر اجرایی باشگاه بایرن مونیخ، پیش از دیدار شب گذشته تیمش مقابل رئال، به دفاع از لواندوفسکی پرداخته بود.

به گزارش “ورزش سه”، رومینیگه که خود در زمان بازیگری در بایرن مونیخ مهاجم بود، با اشاره به آمار گلزنی خوب لوا که 39 گل در این فصل زده، به دفاع از او پرداخت.با این حال 71 درصد این گل ها در بوندس لیگا به ثمر رسیده و مطمئنا حالا رومینیگه نمی‌تواند دفاع محکمی از لوا به عمل بیاورد.

موفقیت در چمپیونزلیگ نیاز به این دارد که بازیکنان به سطحی برسند که دیگران نمی‌توانند. کریستیانو رونالدو، مسی و حتی صلاح در این فصل به این سطح رسیده اند. تقابل بایرن با رئال مادرید در مرحله نیمه نهایی چمپیونزلیگ امسال، فرصت خوبی برای لواندوفسکی بود که منتقدانش را ساکت کند. با این حال، به نظر اینبار حق با منتقدین لواندوفسکی بود زیرا او باز هم در گلزنی و درخشش ناکام بود. در حقیقت، او در 3 بازی اروپایی پیش از این دیدار موفق به گلزنی نشده و پس از این دو بازی، آمار ناکامی او در گلزنی در رقابت های اروپایی به 5 بازی پیاپی رسید.

شک و شبهه در درخشش لواندوفسکی در درخشش در بازی‌های بزرگ، همچنان از بین نرفته است. مطمئنا این موضوع به انتقال او به رئال مادرید در تابستان نیز کمکی نخواهد کرد. اگر مهاجم لهستانی در تابستان فرصت داشت راهی رئال مادرید شود، دیدار نیمه نهایی چمپیونزلیگ فرصت بسیار خوبی بود که او توجهات را به خود جلب کند.

این اتفاق رخ نداد. در طول دو بازی رفت و برگشت، او تک و تنها در خط حمله بایرن حضور داشت. در مجموع 19 بار توپ را در محوطه جریمه رئال لمس کرد ولی نتوانست خودش را در موقعیت گلزنی قرار دهد. ریو فردیناند و فرانک لمپارد، پیش از دیدار برگشت، به تمجید از او پرداخته بودند و مدعی شده بودند که او باید در این دیدار خودی نشان دهد. لمپارد گفته بود:” اینجا یک صحنه بزرگ است، آنها در این دیدار بزرگ به او نیاز خواهند داشت.”

لوا در طول بازی یک بار به گلزنی خیلی نزدیک شد که در محوطه جریمه، توپ را روی پای چپش جفت و جور کرد ولی ضربه او توسط ناواس مهار شد. این صحنه در دقیقه 34 رخ داد و در 60 دقیقه بعدش، نمایش‌های او ضعیف و ضعیف بود. شاید در دقیقه 92، اگر کمی هوشیارتر و آماده تر بود، بایرن گلزنی کرده بود و در پایان ماه جاری میلادی می‌توانست فینال کیف را برگزار کند.

  • با این حال او در واکنش نشان دادن نسبت به توپی که متس هوملز برایش ارسال کرد ناکام بود و ناواس توانست توپ را به راحتی مهار کند.فرصت زدن گل سوم از بین رفت و بایرن در نهایت حذف شد.
  • این در حالیست که درخشش در لحظات بزرگ، برای کریم بنزما، مهاجم رئال مادرید مشکل محسوب نمی‌شود. بنزما دو گل در بازی زد و روی گل دومش، فرصت طلبی اش را به رخ کشید. یک پاس ضعیف از سوی تولیسو به اولریش باعث شد تا گلر آلمانی به اشتباه بیفتد و توپ در حالتی عجیب از او عبور کند تا بنزما در موقعیت گلزنی قرار بگیرد و توپ را درون دروازه قرار دهد.

لوا در سال 2013 به کسب عنوان قهرمانی چمپیونزلیگ خیلی نزدیک شد. او با دورتموند به فینال رقابت ها رسید ولی مقابل بایرن شکست خورد و نایب قهرمان شد. لوا می‌تواند راهی رئال مادرید شود و با این تیم به دنبال کسب جام باشد ولی چرا رئال باید در پی جذب لوا باشد؟ او 30 ساله شده و مطمئنا واکنش‌های او به موقعیت ها از این سریع تر نخواهد شد.

شاید رومینیگه متوجه شود که این انتقادات در نهایت به نفع او و تیمش خواهد بود و شاید لواندوفسکی نیز متوجه شود که درخشش در دیدارهای لیگ آلمان، برای پیوستن به تیمی مثل رئال کافی نباشد.

منبع: دیلی میل
مترجم: روزبه مهری

http://www.varzesh3.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.