آغاز مذاکرات پرسپولیس با هافبک محبوب برانکو

در صورت باز شدن پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس، بازگرداندن سروش رفیعی اولویت مدیران باشگاه و برانکو ایوانکوویچ خواهد بود.

به گزارش “ورزش سه”، سروش رفیعی در پایان لیگ شانزدهم و با پیشنهاد مالی خوبی که از تیم الخور دریافت کرد به این تیم پیوست. حضور یک ساله این بازیکن فانتزی در الخور و عملکرد بسیار خوبی که در تیم قطری داشت، سبب شده تا مدیران این باشگاه به دنبال تمدید قرارداد هافبک خلاق خود باشند، اما سیاست های ابلاغی فدارسیون فوتبال قطر که خود را برای جام جهانی 2022 آماده می کند، محدودیت هایی را ایجاد کرده است.

بر اساس قوانین جدید، باشگاه های قطری برای فصل آینده باید کاهشی 20 درصدی در بودجه خود داشته باشند و همین موضوع حفظ ستاره هایی نظیر سروش رفیعی که برای کسب درآمد بیشتر به این کشور کوچ کرده اند را دشوار می کند.

این سیاست ها به این دلیل به باشگاه های قطری تحمیل شده که این کشور خود را برای میزبانی جام جهانی 2022 آماده می کند و فراهم کردن زیرساخت های لازم برای میزبانی هرچه بهتر، برای مدیران فدراسیون فوتبال این کشور از اولویت برخوردار است و به همین دلیل است که طی سال های اخیر شاهد حضور بازیکنانی از یمن و برخی بازیکنان کم نام و نشان دیگر به عنوان سهمیه آسیایی در قطر هستیم، که پیشتر فرصت حضور در لیگ ستارگان قطر را پیدا نمی کردند و در همین راستا بود که سال گذشته دو تیم لخویا و الجیش ادغام شدند و تیم الدحیل را شکل دادند.

در مورد سروش رفیعی این بازیکن با قراردادی یک ساله به الخور پیوست و حالا با توجه به شرایط مالی این تیم کارش با آنها به احتمال فراوان به اتمام خواهد رسید و چند گزینه را پیش روی خود می بیند؛ رفیعی حالا پیشنهادهایی از یونان و بلژیک را مقابل خود می بیند که البته برای او چندان جذابیت ندارد و فصل گذشته پس از جدایی از پرسپولیس نیز رغبتی به این انتقالات نشان ندارد. دو گزینه دیگر رفیعی بازگشت به فوتبال ایران یا ادامه فوتبال در باشگاه های دیگر قطری است که پیشنهادات مالی مناسبی به او ارائه بدهند.

در این بین مدیران باشگاه سپاهان از یک ماه پیش مذاکرات خود را با این هافبک ارزشمند آغاز کرده اند، اما هنوز در انتظار پاسخ رفیعی هستند.

در سوی دیگر مدیران پرسپولیس به شدت خواهان بازگرداندن این چهره به جمع شاگردان برانکو هستند، اما بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مهم ترین مانع در نهایی شدن این انتقال است و همین موضوع سبب می شود که ابهاماتی در این خصوص وجود داشته باشد. البته مدیران پرسپولیس با توجه به رایزنی هایی که داشته اند، امیدوار به پایان دادن محرومیت باشگاه و تعلیق حکم هستند ولی در صورتی که در این مسیر موفق نباشند، سروش می تواند نیم فصل را در تیم دیگر بازی کند و با پایان محرومیت پرسپولیس به این تیم بازگردد.

در نهایت حدس زدن این موضوع که به عنوان مثال باشگاهی مانند سپاهان حاضر به عقد قرارداد کوتاه مدت با رفیعی نیست، چندان دشوار نیست و در نهایت باید منتظر بمانیم و ببینیم که این هافبک ارزشمند که ویژگی های او باعث متمایز شدنش در پنجره نقل و انتقالات شده، کدامیک از مسیرهای اشاره شده در بالا را برای ادامه فوتبال حرفه ای خود برمی گزیند.

در سوی دیگر مدیران پرسپولیس به شدت خواهان بازگرداندن این چهره به جمع شاگردان برانکو هستند، اما بسته بودن پنجره نقل و انتقالات مهم ترین مانع در نهایی شدن این انتقال است و همین موضوع سبب می شود که ابهاماتی در این خصوص وجود داشته باشد. البته مدیران پرسپولیس با توجه به رایزنی هایی که داشته اند، امیدوار به پایان دادن محرومیت باشگاه و تعلیق حکم هستند ولی در صورتی که در این مسیر موفق نباشند، سروش می تواند نیم فصل را در تیم دیگری بازی کند و با پایان محرومیت پرسپولیس به این تیم بازگردد.

varzesh3.com/news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.