اینفانتینو: میزبانی مشترک ایران در جام جهانی 2022؟ شاید!

جیانی اینفانتنیو، رئیس فیفا تاکید کرد که بعید است جام جهانی قطر به 48 تیم افزایش پیدا کند، مگر در صورتی که ایران میزبان مشترک رقابت ها باشد.

به گزارش “ورزش سه”، اینفانتینو به خبرنگاران گفت که صحبت از 48 تیمی کردن جام جهانی قطر، هنوز مورد بررسی قرار نگرفته و ایده ای در این رابطه که ایران میزبان مشترک رقابت ها خواهد شد یا نه، ندارد. جام جهانی از سال 2026 با 48 تیم برگزار می‌شود ولی فدراسیون آمریکا جنوبی درخواست کرد که رقابت ها از سال 2022 با 48 تیم برگزار شوند. با این حال اینفانتینو اجرای چنین تصمیمی را بسیار بعید دانست.

او گفت:” در حال حاضر جام جهانی32 تیمه است و در قطر نیز با همین شرایط برگزار می‌شود. کنفدراسیون آمریکا جنوبی درخواست جالبی کرد بنابراین باید نگاهی به آن بیندازیم. تیم‌های بیشتر یعنی استادیوم های بیشتر، فضاهای بیشتر، هتل‌های بیشتر، حمل و نقل بیشتر. اینکه آیا در قطر امکان پیاده سازی چنین تصمیمی وجود دارد یا نه باید بررسی شود. خیلی ها باید با این موضوع موافقت کنند و فکر می‌کنم تازه در ابتدای راه برای تصمیم گیری هستیم. بعید است تغییری ایجاد شود ولی فکر نمی‌کنم جای نگرانی برای بحث با مردم در این رابطه وجود داشته باشد. مشخصا قطر قبول خواهد کرد. باید با قطری ها مذاکره کنیم، آنها جام جهانی را با 32 تیم قبول کردند. باید به قراردادهایی که بین مان وجود دارد، احترام گذاشته شود.”

اینفانتینو در پاسخ به اینکه آیا ایران می‌تواند میزبان مشترک باشد گفت:” هیچ ایده ای ندارم. هر چیزی ممکن است رخ دهد. باید گام به گام پیش برویم.”

varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.