Pfizer / BioNTech برای اهدای جرقه های COVID به ورزشکاران و مسئولان در بازی های المپیک توکیو

Pfizer و BioNTech قرار است واکسن های COVID-19 را برای تلقیح ورزشکاران و مسئولان شرکت کننده در بازی های المپیک و پارالمپیک تابستان امسال در توکیو اهدا کنند.

این دو شرکت و کمیته بین المللی المپیک (IOC) روز پنجشنبه اعلام کردند که تحویل دوزهای واکسن از اواخر ماه جاری آغاز می شود “با هدف اطمینان از اینکه هیئت های شرکت کننده دوزهای قبل از ورود به توکیو را دریافت می کنند.”

بازی های المپیک که قرار بود در سال 2020 برگزار شود و به دلیل بیماری همه گیر به تعویق افتاد ، در تاریخ 23 ژوئیه آغاز می شود.

IOC متذکر شد که بسیاری از دولتها در حال حاضر بر روی اطمینان از واکسیناسیون ورزشکاران و مقامات خود کار می کنند و تفاهم نامه جدید با Pfizer / BioNTech “به این تلاشها می افزاید.”

توماس باخ رئیس کمیسیون بین المللی المپیک گفت: “این اهدای واکسن ابزار دیگری در اقدامات ما برای کمک به ایمن و ایمن بودن بازیهای المپیک و پارالمپیک توکیو 2020 برای همه شرکت کنندگان و همبستگی با میزبانان ژاپنی بخشنده ماست.”

همه تأكید كردند كه دوزهای اهدا شده از برنامه های موجود خارج نمی شود ، اما علاوه بر سهمیه های موجود و تحویل برنامه ریزی شده در سراسر جهان است. Pfizer / BioNTech تاکنون 430 میلیون دوز در سراسر جهان تحویل داده است.

المپیک توکیو: IOC می گوید تماشاگران از خارج از کشور از بازی های تابستان منع می شوند
المپیک توکیو: برگزار کننده می گوید بزرگترین رویداد تقویم ورزشی می تواند بدون تماشاگر برگزار شود
ژاپن برای نشان دادن پروتکل های ایمنی ، رویداد آزمون المپیک توکیو را برگزار می کند
این به دنبال اعلام اطلاعیه IOC در ماه مارس توسط كمیته المپیك چین مبنی بر در دسترس بودن دوز واكسن چینی به هیئت های نمایندگی در كشورهایی كه ضعف در آنها تأیید شده بود ، از كمیته المپیك چین دریافت كرده بود.

IOC گفت “آماده پرداخت دوزهای اضافی” است.

این سازمان ورزشکاران و مسئولان را تشویق می کند که قبل از حوادث تابستان امسال واکسن بزنند و این کار را با رعایت کامل اولویت های واکسیناسیون ملی انجام دهند اما همچنین گفته است که واکسیناسیون برای شرکت برای آنها اجباری نخواهد بود.

در همین حال ، در ژاپن ، یک دادخواست آنلاین که خواستار لغو بازی های المپیک توکیو است ، ظرف چند روز ده ها هزار امضا کسب کرده است. توکیو ، اوزاکا و چندین منطقه دیگر با افزایش عفونت های ویروس کرونا تحت یک وضعیت اضطراری قرار دارند. در تیتر این دادخواست به انگلیسی آمده است: “برای محافظت از زندگی ما ، بازی های المپیک توکیو را لغو کنید.

https://www.euronews.com/2021/05/06/pfizer-biontech-to-donate-covid-jabs-to-athletes-and-officials-at-tokyo-olympics

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.