تیم منتخب هفته پایانی نیم فصل اول


تیم منتخب هفته پانزدهم لیگ برتر در حالی انتخاب شده است که استقلال تهران با سه بازیکن و پرسپولیس با دو بازیکن بیشترین نماینده را در ترکیب دارند.

به گزارش “ورزش‌سه”، هفته پایانی نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر در حالی به پایان رسید که در هشت مسابقه، 22 گل از خط دروازه‌ها عبور کرد و به این وسیله رکورد خوبی در لیگ هجدهم ثبت شد. استقلالی‌های تهران در رشت به مصاف سپیدرود رشت رفتند و با شکست 5-0 شاگردان علی کریمی، پرگل‌ترین مسابقه هفته را رقم زدند. پرسپولیس تهران با شکست 3-1 پارس جنوبی جم نیم فصل اول را به شیرینی تمام کرد و دومین برد پرگل هفته را به نام خود زد. اما دو تیم خوزستانی صنعت نفت آبادان و فولاد اهواز هم با نتیجه مشابه 2-1 به ترتیب سایپا تهران و تراکتورسازی تبریز را شکست دادند و به بردهای درخشانی رسیدند. علی الخصوص اهوازی‌ها که افشین قطبی را بر راس کار آوردند و توانستند با مربی جدید خود بعد از مدت‌ها برد شیرینی را تجربه کنند. نساجی مازندران هم در بازی خارج از خانه خود با گل دقایق پایانی سجاد عاشوری پیکان را شکست داد تا جواد نکونام حکم برکناری استاد خود یعنی مجید جلالی را امضا کند.

اما هفته پایانی نیم فصل سه تساوی هم در پی داشت. سپاهان اصفهان با کسب نتیجه تساوی 1-1 برابر استقلال خوزستان عنوان قهرمانی نیم فصل را به دست آورد. پدیده مشهد هم در خانه خود با نتیجه تساوی 2-2 برابر ماشین‌سازی تبریز متوقف شد و برد حساسی را از دست داد تا در رده دوم قرار بگیرد. ذوبی‌های اصفهان هم در ورزشگاه فولادشهر به نتیجه‌ای بهتر از تساوی بدون گل برابر نفت مسجدسلیمان دست نیافتند تا اینگونه در رده چهاردهم جدول قرار بگیرند.

تیم منتخب نیم فصل اول به شرح زیر است:

دروازه‌بان:

حبیب فرعباسی (نفت مسجدسلیمان):

حبیب فرعباسی بازهم در یک دیدار خارج از خانه موفق شد دروازه اش را بسته نگه دارد؛ البته این بار او در ثبت این کلین شیت بیشترین تاثیر را ایفا کرد. فرعباسی در دو نوبت ضربات سر بازیکنان ذوب آهن را از درون محوطه شش قدم با جسارت و تسلط هر چه بیشتر دفع کرد و مزد این بازی های خوبش را با دعوت شدن به تیم ملی امید دریافت کرد. فرعباسی که تنها 21 سال دارد با رفتن میلاد فراهانی از نفت مسجد سلیمان با اعتماد علیرضا مرزبان وظیفه محافظت از دروازه را بر عهده گرفت و دراین مدت با ارائه نمایش درخشان توانست ثبات نسبتا قابل قبولی به خط دفاع نفتی‌ها اعطا کند. این گلر جوان می‌تواند با ادامه درخشش نامش را به عنوان یکی از دروازه بان های مطرح لیگ برتر در آینده معرفی کند به شرطی که درگیر مسایل حاشیه ای نشود و تمرکزش را حفظ کند. او با قامت حدود 189 سانتی متر از فیزیک مناسبی نیز برخوردار است و همین ویژگی می‌تواند او را در راه ستاره شدن کمک کند.

مدافعان:

محمدحسین کنعانی‌زادگان (ماشین‌سازی تبریز):

مدافع ملی پوش ماشین سازی برای دومین بار در چند هفته اخیر حضور در تیم هفته را تجربه می‌کند. مدافع خوزستانی که با گلی که به ثمر رساند تیمش را از باخت تلخی نجات داد و امتیاز شیرینی را به رضا مهاجری تقدیم کرد. کنعانی زادگان در حالی که دروازه‌بان پدیده خروج اشتباهی داشت، دروازه مشهدی‌ها را باز و نتیجه را به تساوی کشاند. در ادامه شاگردان یحیی گل محمدی که به دنبال کسب هر سه امتیاز و تثبیت صدرنشینی بودند بر فشار حملات خود اضافه کردند و به استفاده از توپ‌های هوایی روی آوردند که این مدافع در بسیاری از صحنه نمایش خوبی داشت و توانست اکثر آن‌ها را خنثی کند. هر چند در این میان نباید از درخشش به موقع دخسوس هم به راحتی گذشت. دروازه‌بان برزیلی که مقاومت خوبی برابر ضربات مهاجمان پدیده داشت و به راحتی تسلیم آن‌ها نشد.

میلاد زکی پور (استقلال تهران):

میلاد زکی پور بعد از پشت سر گذاشتن هفته های پرانتقاد اول فصل این روزها در سمت چپ به بازیکن مهمی برای آبی ها تبدیل شده است. زکی پور از مصدومیت آرمین سهرابیان نهایت استفاده را کرده است و این روزها به مهره اصلی استقلال در پست دفاع چپ تبدیل شده است.

زکی پور در بازی با سپیدرود روی گل اول استقلال از سمت چپ پاسی ارسال کرد که با برخورد به مدافع حریف جلوی پای فرشید باقری افتاد. او روی گل دوم هم پاس گل را به فرشید باقری داد تا یکی از بهترین بازیکنان تیمش باشد.

فرزاد جعفری (فولاد خوزستان):

در اولین حضور افشین قطبی روی نیمکت، فولادی ها بازی پرفشاری را در تبریز پشت سر گذاشتند. جلو افتادن از تراکتور با اختلاف ۲ گل، این فشارها را بیشتر هم کرد. در روزی که مسعود شجاعی پرفروغ نبود، حاج صفی و سمت چپ تیم تراکتور پرکار تر از همیشه بودند. این حملات فرزاد جعفری را تحت فشار گذاشت اما او نمایش بسیار خوبی مقابل تراکتور داشت. جعفری علاوه بر خنثی کردن حملات حریف و جلوگیری از گل شدن یک شوت، پایه گذار گل اول فولاد هم بود.

هافبک‌ها:

فرشید باقری (استقلال تهران):

شاید اغراق نباشد اگر فرشید باقری را بهترین بازیکن هفته پانزدهم لیگ برتر بدانیم. بازیکنی که با دو شوت زیبا در همان ابتدای بازی خیال استقلال از پیروزی برابر سپیدرود را کاملا راحت کرد. به جز این باقری روی گل چهارم استقلال هم پاس زیبایی داد که بازیکن سپیدرود آن را وارد دروازه خودشان کرد. باقری با تغییر پست و بازی کردن در پست هافبک پشت نفوذی به یکی از بهترین بازیکنان استقلال تبدیل شده و نقش مهمی در پیروزی های هفته های اخیر تیمش داشته است.

امید عالیشاه (پرسپولیس تهران):

وینگر چپ تیم پرسپولیس تهران بهترین بازی را برای درخشش انتخاب کرد و با ارائه نمایشی مناسب برابر پارس جم مهری باطل کننده‌ای بر روی روزهای بد گذشته‌اش زد. این بازیکن کهنه کار در صحنه گل اول پرسپولیس با نفوذی که از سمت چپ داشت سانتر زیبایی را به داخل محوطه جریمه انجام داد و علیپور توانست گل اول را به طاق دروازه رحمان احمدی بچسباند. در ادامه و با شروع نیمه دوم باز هم تحرک عالیشاه در سمت چپ زمین ادامه داشت و در دقیقه 56 با انجام کار تاکتیکی همراه با گادوین منشا گل سوم را از بین پاهای گلر پارس عبور داد و گل سوم قرمزپوشان را به نام خود ثبت کرد تا در تیم منتخب هفته جا بگیرد.

طارق همام (استقلال تهران):

طارق همام یکی از بهترین بازیکنان استقلال در هفته های اخیر بوده است، بازیکنی که ثابت کرده برخلاف دیگر بازیکنان خارجی این تیم ارزش هزینه ای که برای او شده را داشته است. همام در بازی با سپیدرود پاس گل سوم استقلال را به زیبایی از سمت راست به جابر انصاری داد. به جز این او با دوندگی بالایی که داشت تقریبا در تمام حملات استقلال نقش موثری داشت و یکی از بهترین بازیکنان در این بازی بود.

مهدی زبیدی (فولاد خوزستان):

افشین قطبی در اولین تجربه سرمربیگری فولاد خوزستان به طور قطع از هیچ بازیکنی به اندازه مهدی زبیدی رضایت نداشته است. هافبک تند و تیز فولاد که در طول نیم فصل هم چه به عنوان یار اصلی و چه در قامت بازیکن تعویضی خوب ظاهر شده بود، به بهترین شکل مقابل قطبی خودنمایی کرد و نیم فصل را در فرمی عالی به پایان رساند. او در نیمه اول با یک پاس تماشایی میرزایی را در موقعیت گل قرار داد و پایه گذار اولین گل فولاد شد. او در ابتدای نیمه دوم هم روی یک ضدحمله برق آسا مدافع تراکتور را وادار کرد تا روی او خطای پنالتی انجام دهد و بدین ترتیب دومین گل فولاد هم به ثمر رسید. زبیدی بی تردید بهترین بازیکن دیدار تراکتور و فولاد بود و احتمالا در برنامه های آینده قطبی هم جایگاهی ویژه خواهد داشت.

مهاجمان:

علی علیپور (پرسپولیس تهران):

مهاجم قائمشهری پرسپولیس باز هم به روند خوبش بازگشته و آرام آرام به صدر جدول گلزنان نزدیک می‌شود. علیپور که این فصل آمار نه چندان جالبی از خود به جا گذاشته بود با دبل مقابل پارس بار دیگر اسمش را بر سر زبان‌‌ها انداخت. او در صحنه گل اول سانتر ارسالی عالیشاه را با حرکتی زیبا در اختیار گرفت و ضمن دریبل مدافع حریف با شوتی زیبا دروازه رحمان احمدی را فرو ریخت تا اولین گلش اینگونه به دست آید. درست پنج دقیقه بعد از شروع نیمه دوم گل دوم او و پرسپولیس به دست آمد. علیپور با جاگیری مناسب بین مدافعان پارس از اشتباهات فردی آن‌ها استفاده کرد و با شوت زمینی برای بار دوم رحمان احمدی را مغلوب خود کرد. این مهاجم در دقایق پایانی بازی هم برای سوم توانست بار دیگر دروازه پارس را باز کرده و هت تریک خود را ثبت کند که این گل توسط داور مردود اعلام شد و او از رسیدن به آنتونی استوکس بازماند.

میلاد جهانی (صنعت نفت آبادان):

میلاد جهانی بازیکن ساروی تیم صنعت نفت آبادان در این هفته یکی از بازی های خوبش را به نمایش گذاشت تا به نوعی ناجی آبادانی‌ها شود. او در این بازی با همکاری دیگر بازیکنان صنعت نفت با دوندگی بی امانشان توانستند هافبک های کلیدی سایپا را از کار بیاندازند و در نیمه دوم در حالی که جو ورزشگاه ملتهب تر از هر زمانی شده بود با حرکت در عرض محوطه جریمه و با پای چپ دروازه منادی را باز کند تا نتیجه را به تساوی بکشاند. این گل آنقدر روحیه بخش بود که دقایق بعد نفتی ها به گل دومشان هم دست پیدا کردند و به این ترتیب می توان او را مسبب اصلی دومین برد فصل صنعت نفت به حساب آورد.

رضا درویشی (استقلال خوزستان):

روی کاغذ و با تماشای جدول لیگ، اینطور دیده می شد که استقلال خوزستان سخت ترین بازی هفته پانزدهم را پیش رو دارد. اما آبی های جنوب مقابل سپاهان صدرنشین شجاع تر از حد تصور ظاهر شدند. در این نمایش شگفت انگیز، نقش مهاجمان استقلال انکار نشدنی بود. رضا درویشی، مهاجم نوک آبی ها که نیم فصل متوسطی را سپری کرده بود، یکی از اصلی ترین ارکان تاکتیک دفاع و ضدحمله تیمش برابر سپاهان بود. او با حفظ توپ و تکنیک خود چند بار اس خوزستان را صاحب موقعیت کرد و البته یک ضربه هم به تیر دروازه حریف زد که با بدشانسی گل نشد.
varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.