پشت پرده دی اکتیو دسته جمعی پرفالوئرها!

اعلام اسامی تیم ملی برای دور جدید تمرینات با یک اتفاق حاشیه ای جدید همراه بود؛ بازیکنان تیم ملی اینستاگرام هایشان را در اعتراض دی اکتیو کردند.

به گزارش” ورزش سه” بازیکنان تیم ملی ایران به خاطر عدم پرداخت پاداش هایشان به طور سازمان یافته ای اقدام به دی اکتیو کردن صفحاتشان در فضای مجازی کردند. خیلی زود این خبر نیز چاشنی این اتفاق شد که حرکت هماهنگ بازیکنان تیم در اعتراض به عدم توجه به تیم ملی و برآورده نشدن امکانات موردنظر است.

حرکت از طارمی آغاز شد

مهدی طارمی دیشب اینستاگرامش را دی اکتیو کرد و هنوز تحلیل ها درباره این موضوع شروع نشده بود که رامین رضائیان، امیرعابدزاده، مرتضی پورعلی گنجی و وحید امیری هم به او پیوستند و بعد از آن خانزاده و دیگران هم آمدند.

کادرفنی از دسترس خارج شدند

دقایقی بعد هم اعضای کادرفنی تیم ملی با انتشار پستی که روی آن نوشته بود «خارج از دسترس» درواقع نشان دادند که این اتفاقی است که قطعا مورد نظر سرمربی تیم ملی است. بعد از این موضوع سایت های نزدیک به تیم ملی و کارلوس کی روش با انتشار متن هایی دلایل این اتفاق را اینگونه شرح دادند:« به نظر می‌رسد این بار کی‌روش و ملی‌پوشان از میزان بی‌توجهی مسئولان به تیم ملی طاقت از کف داده‌اند و به نوعی می‌خواهند اعتراضشان را اعلام کنند. این وضع رسیدگی به تیم ملی نیست؛ آن هم تیمی که همه می‌گویند باید قهرمان جام ملت‌های آسیا شود و حسرت ۴۰ ساله فوتبال ایران را تبدیل به یک شادمانه تاریخی کند. بسته شدن صفحات اینستاگرام تنها کاری است که لابد از ملی‌پوشان برمی‌آید. این طوری هم راحت‌تر تمرین می‌کنند هم به بی‌خیالان عالم می‌فهمانند این دفعه نمی‌توانند تیم ملی را مثل دوران جام جهانی به جام ملت‌های آسیا اعزام کنند.»

  • و یا «بازیکنان تیم ملی می خواهند صدای اعتراضشان را به وزارت ورزش برسانند. کی روش در توافقنامه ۳ ماه پیش اعلام کرده بود تا آبان به فدراسیون فرصت می دهم که خواسته هایم را برآورده کند و یکی از شرط های او هم این بود که تیم ملی در اولویت برنامه های فدراسیون باشد اما الان توجهی به تیم ملی نمی شود و نگاه ملی معطوف به دیگر تیم هاست در شرایطی که تیم ملی همچنان با کمبود امکانات و تدارک مناسب مواجه است.»

با توجه به اتفاقاتی که ظرف ساعات گذشته رخ داده است می توان گفت که این حرکت در جهت انجام خواسته های سرمربی تیم ملی و امکانات و یا همان توجهی است که مورد نظر او است و حالا شاید ناراحتی از عدم پرداخت پاداش ها هم بخشی از این نارضایتی باشد.

واکنش فدراسیون چیست؟

فدراسیون فوتبال هنوز هیچ واکنشی به نسبت به این اتفاق نداشته است و شاید اکنون مذاکرات برای حل ماجرا از سوی مهدی تاج و همکارانش برای حل این موضوع آغاز شده باشد. نکته ای که می توان به آن اشاره کرد این است که کارلوس کی روش از همان اولین دقایق بعد از بازی تیم ملی برابر پرتغال در کمپ تیم های ملی در روسیه مصاحبه های انتقادآمیزش را از شرایط تیم ملی و عدم توجه کافی به تیم ملی اعلام کرد. موضوع مهم اما اینکه کی روش با وجود همین کمبودها و کاستی ها قراردادش را با تیم ملی برای جام ملت های آسیا تمدید کرد. کی روش هشت سال است که در فوتبال ایران حضور دارد و آنقدر با تجربه هست که بداند فدراسیون فوتبال ایران در فاصله جام جهانی تا جام ملت ها بتواند آنقدر تغییر کند که تمام خواسته های موردنظر سرمربی را برآورده کنند. کی روش شاید بهتر از هرکسی امروز توانایی ها و شرایط فوتبال و فدراسیون فوتبال ایران را می شناسد پس آیا این رفتار بازیکنان و کادرفنی یک تاکتیک برای رسیدن به اهداف است و نه یک برخورد احساسی و حاکی از عصبانیت؟! هرچه هست انگار دیگر فوتبال ایران، رسانه ها، افکار عمومی و حتی فدراسیون دارند به این اعتراض ها عادت می کنند چرا که دی اکتیو کردن اینستاگرام بازیکنان و بیانیه های غیرمستقیمی که از زبان دیگران منتشر می شود نتوانسته آن تاثیری که قهرهای گذشته، می گذاشت بگذارد.

.varzesh3.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.